| کد خبر: 237029 |

سرعت‌کاه‌های شهر قم اصلاح می‌شوند

یکی از مشکلات معابر شهری، سرعت‌کاه‌ها غیراستاندارد بوده که عامل بعضی از تصادفات در سطح شهر است که با آیین‌نامه‌ها و نظام‌نامه‌ها تفاوت بسیاری دارد.

تین نیوز

مسعود طبیبی به موضوع استانداردسازی سرعت‌کاه‌ها در سطح شهر اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات معابر شهری، سرعت‌کاه‌ها غیراستاندارد بوده که عامل بعضی از تصادفات در سطح شهر است که با آیین‌نامه‌ها و نظام‌نامه‌ها تفاوت بسیاری دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی هدف از اجرای سرعت‌کاه‌ها را پایین آوردن سرعت خودروها و کاهش تصادفات دانست و افزود: متأسفانه امروز به علت اجرای غیراصولی این سرعت‌کاه‌ها و ترمزهای ناگهانی خودروها هنگام عبور از آن، علاوه بر آسیب رسیدن به خودرو شاهد تصادف‌هایی نیز هستیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، استانداردسازی سرعت‌کاه‌ها در سطح شهر را یکی از اولویت‌های شهرداری تا پایان سال اعلام کرد و گفت: علاوه بر استانداردسازی و تغییر شکل سرعت‌کاه‌ها که به‌صورت ذوزنقه طراحی خواهد شد، رنگ‌آمیزی و خط‌کشی برای آشکارسازی و ایمنی و اطلاع به کاربران نیز انجام خواهد شد.

وی همچنین از نصب تابلوهای راهنما برای اطلاع به کاربران نیز خبر داد و گفت: برای ایمنی خودروها باید با علائم کافی به راننده خودرو و کاربر ورود به محدود سرعت‌کاه‌ اطلاع‌رسانی شده و بر اساس همین مهم علاوه بر خط‌کشی تابلو اعلام سرعت‌کاه نیز قبل از محل نصب خواهد شد.

طبیبی سپس با تأکید بر اهمیت مشارکت بخش خصوصی در اجرای این پروژه بیان کرد: برای اجرای هر چه سریع‌تر پروژه، فراخوانی عمومی نیز برای مشارکت بخش خصوصی تنظیم‌شده و تا امروز دو مجموعه برای همکاری با شهرداری اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدواریم استقبال بیشتری از این فراخوان انجام شود.

وی تعداد سرعت‌کاه‌ها را ۴۰ مورد عنوان و خاطرنشان کرد: سرعت‌کاه‌ها بر اساس اولویت در محل استانداردسازی شده و عددی بالغ‌بر یک میلیارد تومان در ردیف اصلاح بودجه برای آن اعتبار اختصاص داده‌ایم، به‌نحوی‌که برای هر سرعت‌کاه‌ ۲۵ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی را یکی از برنامه‌ای شهرداری دانست و تأکید کرد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم علاقه‌مند است برای اجرای پروژه‌های حوزه ترافیک از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی در سرعت بخشی به اجرای پروژه‌ها استفاده کرده و امیدواریم این همکاری سطح وسیعی پیدا کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.