| کد خبر: 38279 |

خیرین عام تمایلی به ورود در پروژههای راهسازی ندارند / فرهنگسازی برای جلب مشارکت ضروری است

تین نیوز |  عشایری مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به لزوم فرهنگسازی برای جلب مشارکت خیرین راه و ترابری گفت: خیرین عام معمولا تمایلی به ورود در پروژههای راه ندارند که باید با اشاعه و ترویج این فرهنگ در جامعه منتظر ورود آنها به این حوزه بود.

به گزارش  تین نیوز از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس،هوشنگ عشایری  درباره مشارکتهای خیرین در اجرای پروژههای راه و ترابری استان فارس توضیح داد: استان فارس در فرهنگ خیرخواهانه یکی از نقاط فعال در کشور است که در حوزههای متعددی همچون مدرسهسازی، مسکنسازی، بیمارستانسازی، مسجدسازی و سلامت فعالیت دارد و در حال حاضر نیز خیرین استانی به حوزه راه و ترابری ورود کردند.

عضو هیئت امناء انجمن خیرین راه و ترابری ادامه داد: پیشتر در شورای زکات استان فارس طرحهایی در راستای جلب مشارکت خیرین مطرح و مقرر شد که روستاهایی که زکاتشان را به بخش راه و ترابری اختصاص دهند، از حمایتهای ویژه در حوزه احداث و بهسازی راههای روستایی برخوردار شوند. به این ترتیب اداره راه و شهرسازی استان اعتباری معادل ۱۰ برابر مبلغ زکات برای احداث و بهسازی راههای روستایی در نظر خواهد گرفت. این طرح که با استقبال خوبی از سوی خیرین روبهرو شد، شرایط مناسبی را برای پذیرش و ورود خیرین به فعالیت در حوزه راه و ترابری به وجود میآورد و در حال حاضر مقدمات اجرای آن در برخی از نقاط استان فراهم شده است.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه مراجع استانی نیز از این مسئله استقبال کرده و آن را جایز دانستهاند اظهار کرد: شرایط برای فعالیت در این حوزه مهیا است. با توجه به پروژههایی که توسط خیرین اجرا شده، شرایط برای فراگیر شدن این طرح در استان فراهم است. در حال حاضر پروژههایی در استان توسط خیرین به صورت مشارکتی اجرا میشود و مردم در اجرای آن نقش دارند که اغلب آنها در جنوب استان فارس قرار دارند.

وی با اشاره به لزوم فرهنگسازی و اطلاعرسانی برای جلب مشارکتهای خیرین توضیح داد: خیرین عمدتا تمایل به بهرهبرداری زود هنگام از پروژهها برای طیف خاصی از جامعه را دارند. برای مثال در حوزه ساخت مدرسه یا درمان بیماریهای خاص فعال هستند اما در بخش راه به دلیل آنکه مورد استفاده قشر عام است، پذیرش آن به سمت خیرین خاص میرود و خیرین عام کمی در این مسئله عدم پذیرش نشان میدهند زیرا گمان میکنند که این پروژهها عمومی بوده و همه اقشار جامعه از آن بهرهمند میشوند به همین خاطر در آن ورود نمییابند. بدون تردید در چنین شرایطی با اشاعه و ترویج این فرهنگ در جامعه میتوان منتظر ورود خیرین عام به این مسئله بود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.