| کد خبر: 23280 |

بخش حمل و نقل جاده ای استان فارس نیازمند ارتقای فعالیت سیستم های هوشمند جاده ای است

تین نیوز | فرمانده انتظامی استان فارس در جلسه مشترك با مدیركل حمل و نقل و پایانه ها و رؤسای تشكل‌های صنفی كارفرمایی، رانندگان و اتحادیه شركت‌های تعاونی حمل و نقل جاده‌ای كالا، مسافر و نفت‌كش‌های استان فارس بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به افزایش همكاری پلیس با مجموعه فعالان و مدیران حمل و نقل جاده ای تاكید كرد.

به گزارش تین نیوز از روابط‌د عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان فارس، سردار سرتیپ دوم پاسدار گودرزی با اشاره با این مطلب كه تعامل و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی ذی ربط در امر ایمنی و ترافیك، عزم جدی و تلاش مضاعف را می طلبد، اظهار داشت:  جرایم به تنهایی نمی‌تواند عاملی بازدارنده به ویژه در كاهش تخلفات باشد؛ لذا استفاده از توان مؤثر بین بخشی زمینه‌ساز ارتقای سطح فرهنگ رانندگی و انضباط ترافیكی خواهد بود.

وی همچنین بر لزوم تقویت و تلاش جدی در ارتقای فعالیت سیستم‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای به ویژه افزایش دوربین‌های تصویری ثبت تخلفات سرعت در محورهای شریانی استان تأكید كرد.

در این جلسه، خواست خدایی، مدیركل حمل و نقل و پایانه‌های استان فارس نیز در سخنانی با تشریح موقعیت و جایگاه حمل و نقل جاده ای استان گفت:  نزدیك به 7.6 درصد از راه‌های اصلی و فرعی كشور در استان فارس قرار دارد و این استان از این لحاظ رتبه دوم كشور را دارد. ضمن آن كه از نظر تعداد رانندگان فعال باری با داشتن حدود 56 هزار راننده حرفه‌ای دارای كارت هوشمند و بیش از40 هزار انواع وسایط نقلیه سنگین باری رتبه نخست كشور را دارا است.

وی با اشاره به این مطلب كه سالانه بیش از 23 میلیون تن كالا و 14 میلیون مسافر به نقاط مختلف درون و برون استان جابه‌جا می‌شوند، افزود: این استان با داشتن 14 پاسگاه پلیس راه ثابت و هشت پاسگاه سیار، 23 مجتمع خدماتی– رفاهی فعال، 31 مجتمع در دست ساخت و نیز فعالیت 13 مركز مكانیزه معاینه فنی توجه جدی به امر آموزش رانندگان، مدیران و متصدیان فعال و ... داشته است به‌گونه‌ای كه برنامه ریزی برای آموزش دانش‌آموزان و ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه ها، رانندگان وانت‌بارها، موتورسواران، سرنشینان و عابران‌ پیاده بخش مهمی از برنامه‌های در دست اقدام این اداره كل در سال جاری است.

مدیركل حمل و نقل و پایانه ها همچنین با تشریح عملكرد مركز مدیریت راه‌های استان به عنوان یكی از مراكز مهم دریافت و انعكاس اطلاعات مرتبط، به فعالیت‌های 12 دستگاه دوربین نظات تصویری و نیز نگهداری و برخط سازی 48 سیستم تردد شمار در طول راه های مختلف استان اشاره كرد و گفت: درصددیم تا پایان سال در خصوص افزایش تعداد دوربین های نظارت تصویری به هشت دستگاه و دستگاه های تردد شمار برخط به 16 دستگاه اقدام نماییم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.