| کد خبر: 228112 |

برف و کولاک در ۱۷ استان کشور؛ تلاش برای بازگشایی راه‌ها

بارش برف از شامگاه جمعه ۲۲ اسفندماه ۹۹ در برخی استانها مشکلاتی را برای ترددهای بین شهری ایجاد کرده است که تلاش برای بازگشایی راه‌های از سوی دستگاه‌های خدمات رسان و مدیریت بحران ادامه دارد.

تین نیوز

بارش برف از شامگاه جمعه ۲۲ اسفندماه ۹۹ در برخی استانها مشکلاتی را برای ترددهای بین شهری ایجاد کرده است که تلاش برای بازگشایی راه‌های از سوی دستگاه‌های خدمات رسان و مدیریت بحران ادامه دارد.

به گزارش تین نیوز، پلیس راهور نیروی انتظامی و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ساعات اولیه شنبه از بارش برف و کولاک در بیش از ۱۷ استان کشور خبر دادند و از هموطنان خواستند که سفر نروند و در صورت ضرورت تردد در محور و گردنه‌های برف‌گیر، خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

براساس گزارش مرکز اطلاعات و کنترل راهور ناجا ،محورهای استان آذربایجان شرقی، آزادراه زنجان-تبریز(پیامبر اعظم)رفت و برگشت به علت بارش شدید برف و کاهش دید مسدود است.

همچنین در استان اردبیل، محور سراب-اردبیل نیز به دلیل بارش شدید برف و کولاک مسدود است.

در استان قزوین نیز محور قزوین-زنجان(عوارضی شماره۳) به علت بارش شدید برف و کاهش دید مسدود بود که پس از بهتر شدن شرایط بازگشایی شد.

به گفته رییس مرکز اطلاعات و کنترل راهور ، محدودیت تردد انواع تریلی در محور فیروزکوه در استان‌های مازندران و شرق تهران نیز به علت بارش شدید برف و کاهش دید تا اطلاع ثانوی اجرا می‌شود.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل راهور ناجا از مردم خواست با توجه به وضعیت جوی و ترافیکی، از برنامه ریزی برای سفر خودداری کنند.

سرهنگ احمد شیرانی از هموطنان خواست سفر و برگشت خود را به فردا و مساعد شدن هوا موکول کنند.

وی در توصیه به رانندگان و مردم گفت: چنانچه در جایی محدودیت ترافیکی توسط پلیس راه ایجاد شده با صبر و حوصله توقف کنند و اصرار به ادامه مسیر نداشته باشند؛ عوامل پلیس راه و راهداری با تلاش خود در حال رفع مشکل و ایمن سازی مسیر هستند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل راهور ناجا بیان کرد: اول جاده چالوس بارندگی به صورت باران و پراکنده است ولی تنها ۱۰ کیلومتر جلوتر کولاک شدید و عدم دید کافی باعث انسداد شده است.

شیرانی از هموطنان خواست قبل از تردد از طریق شماره تلفن ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵ (۱۰ خط) در جریان آخرین وضعیت جوی و ترافیکی قرار گیرند.

امدادرسانی هلال‌احمر به پنج هزار و ۳۸۰ نفر در ۱۷ استان متاثر از برف و کولاک

رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به پنج هزار و ۳۸۰ نفر در ۱۷ استان متاثر از برف و کولاک  خبر داد و گفت: با تلاش امدادگران و نجاتگران، یک هزار و ۹۷۵ نفر از در راه ماندگان در برف و کولاک اسکان اضطراری یافتند و ۲ زن باردار نیز به بیمارستان منتقل شدند.

مهدی ولی‌پور با اعلام این مطلب افزود: در برف و کولاک ۲۲ و ۲۳ اسفندماه، هموطنان در ۱۷ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین،گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان متاثر از برف و کولاک بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۸۵ عملیات امداد و نجات انجام شده است، ۴۷۳ نیروی امدادی در قالب ۱۴۷ تیم عملیاتی و با به کارگیری ۱۲۹ دستگاه خودرو به ۵۳۸۰ حادثه دیده امدادرسانی کرده‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر توضیح داد: علاوه بر انتقال ۲ زن باردار از استان‌های قزوین و آذربایجان غربی به مراکز درمانی، یک هزار و ۹۷۵ نفر از آسیب دیدگان به صورت اضطراری اسکان داده شدند و ۳۸۰ بسته غذایی میان متاثران توزیع شد.

برف راه ۵۰ روستا در مشگین‌شهر را بست

بارش برف که از شب گذشته در مشگین‌شهر آغاز شده است موجب مسدود شدن راه ۵۰ روستا در این شهرستان شد.

رضا فرج پور رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مشگین شهر گفت: تلاش برای بازگشایی جاده‌های روستایی در جریان است.

وی بیان کرد: راهداران از دیشب اقدام به برف روبی جاده‌های شهرستان کرده‌اند و در حال حاضر جاده‌های اصلی شهرستان باز بوده  و تردد در آنها  ادامه دارد.

بارش برف  همچان ادامه دارد و میزان برف در داخل شهر ۱۵ و در ارتفاعات از ۵۰ سانتی متر فراتر رفته است.

بارش برف در این فصل از سال موجب خوشحالی کشاورزان دیم‌کار و دامداران منطقه شده اما خطر سرمازدگی باغهای میوه را افزایش داده است.

۲۰۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک البرز رها سازی شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز از رها سازی بیش از ۲۰۰ خودروی گرفتار شده در برف و کولاک در جاده‌های این استان خبر داد.

محمدباقر خلفی اظهار داشت: از عصر روز گذشته تاکنون به بیش از ۲۵۰ نفر در جاده‌های استان البرز گرفتار برف و کولاک شده بودند که اسکان داده شدند.

وی اضافه کرد: امدادگران هلال احمر البرز با توجه به سرما ، برف و کولاک شدید اقدام به امدادرسانی به مسافران در راه مانده کردند.

خلفی از مردم خواست با توجه به شرایط متغیر هوا در این ایام از سفرهای غیر ضروری در محورهای کوهستانی مانند مسیر کرج - چالوس خودداری کنند.

وی افزود: پایگاه‌های امدادی استان البرز آماده هرگونه امدادرسانی در زمینه اسکان برای افراد گرفتار شده در برف و کولاک است.

 وی گفت : تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه های کوهستانی استان البرز استقرار دارند. ۱۹ مصدوم حادثه اتوبوس البرز به بیمارستان انتقال یافتند.

رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی البرز اعلام کرد که در حادثه سقوط بهمن و برخورد آن با اتوبوس در جاده کرج - چالوس ، یک نفر کشته و ۱۹ نفر مصدوم شدندکه مصدومان به بیمارستان های البرز انتقال یافتند.

دکتر مهرداد بابایی بیان کرد: این حادثه بامداد امروز رخ داد که اتوبوس حامل ۲۰ سرنشین اعضای تیم فوتسال پسران تهران بود که در پیچ سرهنگ  جاده کرج - چالوس دچار حادثه شد.

وی افزود: این اتوبوس که از تهران  عازم نوشهر بود که براثر سقوط بهمن واژگون شد.

بابایی  بیان داشت: برای امدادگری به حادثه دیدگان هشت دستگاه اتوبوس به محل حادثه اعزام شدندکه ۱۴ نفر از مصدومان به بیمارستان شهید  مدنی و پنج نفر به بیمارستان امام علی (ع) کرج منتقل شدند.

وی افزود: خوشبختانه وضعیت عمومی تمام مصدومان خوب است.

بارش برف سنگین  از بامداد جمعه تا بامداد امروز شنبه مشکلات فراوانی برای خودروها در محورهای کوهستانی البرز به وجود آورد.

جاده کرج - چالوس و آزادراه غدیر همچنان بسته است

رییس پلیس راه البرز نیز در این باره کفت : ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس و آزادراه غدیر( آبیک به چرمشهر) که از شب گذشته به دلیل بارش سنگین برف و کولاک بسته شده بود تا اطلاع بعدی ادامه دارد.

سرهنگ رضا گودرزی اظهار داشت: شب گذشته به دلیل بارش برف سنگین و کولاک در ارتفاعات جاده کرج - چالوس تردد وسیله نقلیه در این مسیر و آزادراه غدیر ممنوع شده است.

وی  افزود: این ممنوعیت تردد به دلیل پیشگیری حوادث احتمالی بویژه خطر سقوط بهمن در جاده کرج به چالوس صورت گرفته است.

گودرزی خاطرنشان کرد: در صورتی که خطرات احتمالی رفع شده و کولاک در این مسیر فروکش کند، جاده بازگشایی خواهد شد.

شب گذشته به دلیل بارش برف سنگین ۲ فقره سقوط بهمن درجاده کرج -چالوس رخ داد که به سبب آن یک نفر فوت و ۱۹ نفر مصدوم شدند و سرنشینان یک اتوبوس و یک خودروی سواری در این حادثه نجات یافتند.

آزاد راه‌ زنجان - قزوین پس از چند ساعت بازگشایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین نیز گفت: آزادراه قزوین - زنجان که شامگاه جمعه به علت بارش برف و کولاک شدید و به منظور حفظ ایمنی تردد کنندگان مسدود شده بود، صبح امروز (شنبه) بازگشایی شد.

جواد حق لطفی افزود: این آزادراه ساعت ۱۸ دیروز جمعه با شروع بارش برف و کولاک شدید از سوی پلیس راه مسدود و  تردد در این مسیر از طریق محور قدیم انجام می‌شد.

وی اظهار داشت: همچنین از عصر روز گذشته محورهای قزوین_ زنجان، قزوین_ بویین زهرا، قزوین _ رشت و  قزوین _همدان‌ به دلیل بارش شدید کولاک مسدود شده بود در حال بازگشایی هستند .

حق لطفی اضافه کرد: در حال حاضر عملیات برفی توسط راهداران در حال انجام است توجه به اینکه اولویت بازگشایی معابر، راه‌های اصلی هستند به همین لحاظ ۳۵۰ نیروی راهدار با بهره گیری از ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین اقدام به بازگشایی معابر اصلی، به خصوص آزادراه و بزرگ راه‌ها جهت تسهیل در امر تردد خودروهای عبوری هستند.

به گفته وی، هنگام فصل سرما از هموطنان درخواست داریم تا قبل از سفر و از طریق سامانه هوشمند ۱۴۱ وضعیت راه‌های کشور را جویا و سپس اقدام به انتخاب مسیر سفر خود کنند.

امداد رسانی اورژانس زنجان به تصادف جاده‌ای قزوین

مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، گفت: اورژانس این استان به یاری مصدومان ناشی از تصادف زنجیره‌ای در مسیر ضیاآباد تاکستان واقع در آزاد راه زنجان - قزوین، شتافت.

جواد مرادی، افزود: عوامل اورژانس زنجان پس از اطلاع از وقوع تصادف رانندگی زنجیره‌ای و درخواست یاری رسانی، بلافاصله برحسب وظیفه ذاتی به منظور ارایه خدمات درمانی اولیه و انتقال مصدومان به محل حادثه شتافتند.

وی با بیان اینکه ۶ دستگاه آمبولانس متعلق به اورژانس زنجان و چهار دستگاه آمبولانس آوای سلامت به مراکز مختلف درمانی این استان انتقال یافتند، اظهار داشت: ۲۸ نفر از ۶۱ مصدوم این حادثه رانندگی از سوی عوامل اورژانس زنجان و چهار نفر نیز توسط آمبولانس آوای سلامت زنجان، انتقال داده شدند.

امداد رسانی هلال‌احمر آذربایجان‌غربی به ٣۴٠ گرفتار در برف و کولاک

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: نیروهای این نهاد به ۳۴۰ فرد گرفتار شده در برف و کولاک طی ۲۴ ساعت گذشته امدادرسانی کرده اند.

امیر جعفرزاده افزود: با بارش برف و وقوع کولاک در محور شهرستان‌های چالدران، اشنویه، تکاب، مهاباد و نقده  ۱۱۱ خودروی گرفتار شده به همراه ۳۴۰ سرنشین گرفتار در کولاک و برف توسط نیروهای اهلال احمر امداد رسانی شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۷۰ خودرو به همراه ۷۰ خانوار و ۲۱۰ سرنشین مربوط به شهرستان چالدران بوده که بیشترین امدادرسانی  توسط تیم امدادی در این محور  انجام گرفته است‌.

کولاک بیشتر محورهای غربی و جنوبی بجنورد را بست

 رییس پلیس راه خراسان شمالی گفت: محور بجنورد-آشخانه و بجنورد- اسفراین به علت کولاک و بارش برف تا اطلاع بعدی بسته شده است.

سرهنگ علیرضا حسین زاده اظهار داشت: راهداران در جاده ها حضور دارند و در حال شن و نمک پاشی هستند.

وی با اشاره به اینکه بارش برف همچنان در محورهای استان ادامه دارد افزود: محور گرمه -چمن بید هم به علت بارش برف و کولاک از جمعه شب بسته شده است.

رییس پلیس راه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: محور تخته باغلق هم به علت بارش برف، امروز صبح بسته شد.

سرهنگ حسین زاده با اشاره به تلاش راهداران برای برف روبی و بازگشایی محورها خاطرنشان کرد: محور گرمه به میامی که شب گذشته بسته شده بود، امروز با تلاش راهداران بازگشایی شد.

وی با اشاره به اینکه تردد کِشنده  ها در جاده های استان از شب گذشته ممنوع شده است خاطرنشان کرد: برای تامین ایمنی جاده ها تا اطلاع بعدی، تردد کامیون ها در جاده های استان ممنوع است.

رییس پلیس راه خراسان شمالی گفت: به علت بارش برف، تردد در بیشتر جاده های استان تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

هواشناسی خراسان شمالی وضعیت جوی این استان را برای امروز بارش برف و کولاک پیش بینی کرد.

برف و کولاک در جاده‌های خراسان‌ رضوی

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان ‌رضوی گفت: کولاک و بارش برف شدید صبح امروز ۲۳ اسفند شش مسیر جاده‌ای را در این استان مسدود کرد.

سرهنگ حسین میش‌مست افزود: بر این اساس مسیرهای جاده‌ای قوچان - درگز و درگز - کلات در شمال و شمال شرق خراسان رضوی، قوچان - سرولایت، سرولایت - خوشاب، جوین - جغتای و فیرزوه - خوشاب در غرب این استان بسته شده‌اند.

وی ادامه داد: مسیر سبزوار - سمنان نیز که از دیشب تا صبح امروز به دلیل کولاک مسدود شده بود صبح امروز بازگشایی شد.

رییس پلیس راه خراسان ‌رضوی گفت: هم‌اینک در مسیرهای جاده‌ای چناران، قوچان، درگز، کلات، سرولایت، خوشاب، جوین و آزادراه شهید شوشتری به سمت تربت‌حیدریه بارش برف وجود و در سایر جاده‌های خراسان رضوی نیز بارش باران ادامه دارد.

وی افزود: همچنین در مسیر آزادراه شهید شوشتری، گردنه مزداوند در جاده سرخس و گردنه گوجگی در مسیر کلات مه‌گرفتگی غلیظ وجود دارد.

تردد در جاده های شهرستان زرندیه با کندی انجام می‌شود

فرماندار زرندیه گفت: بارش برف و وزش باد و کولاک، تردد در محورهای این شهرستان را با کندی مواجه کرده و لازم است رانندگان با احتیاط عمل کنند.

سیامک سلیمانی گفت: با شروع بارندگی عوامل راهداری و حمل و نقل جاده ای در محورهای مواصلاتی مستقر شدند و اقدام به عملیات پخش نمک و شن و همچنین برفروبی نمودند.

وی افزود:  به دلیل وزش باد و مشکلات جوی تردد در برخی محورهای این شهرستان با مشکلاتی مواجه شده است.

به گفته او در محور بوئین زهرا به دلیل انحراف از مسیر یک دستگاه تریلی در منطقه «هجیب» و پس زدن ترافیک، تردد دچار مشکل شد که عوامل راهداری در حوزه شهرستان زرندیه اقدامات لازم را انجام دادند.

برف و کولاک چند محور شهرستان مهدیشهر را مسدود کرد

فرماندار مهدیشهر گفت: محور شهمیرزاد به چاشم و شهمیرزاد به کیاسر مازندران به دلیل به دلیل برف و کولاک شدید مسدود است.

عبدالرضا میقانی ابراز داشت: مسافران از سفر به شهرستان مهدیشهر به دلیل برف و کولاک شدید و وضعیت نامناسب محورها ناشی از شرایط جوی خودداری کنند و در صورت سفر تجهیزات ایمنی مانند زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: در تمام مناطق کوهستانی شهرستان مهدیشهر بارش برف گزارش شده و تردد در ارتفاعات این شهرستان به دلیل برف و کولاک ممکن نیست.

برف و کولاک تردد خودروهای سنگین را در خراسان شمالی متوقف کرد

رییس پلیس راه خراسان شمالی گفت: تردد تریلی (کشنده‌ها) در محور بجنورد-آشخانه و بجنورد-اسفراین به علت بارش شدید برف و لغزندگی سطح جاده ممنوع است.

سرهنگ علیرضا حسین زاده اظهار داشت: بارش برف در گردنه امین الله ( بجنورد-آشخانه ) و گردنه اسدلی (بجنورد- اسفراین ) همچنان ادامه دارد و  تردد در این محورها با زنجیر چرخ انجام می شود.

سرهنگ حسین زاده به رانندگان توصیه کرد از تردد غیر ضرور پرهیز کنند.

هواشناسی خراسان شمالی وضعیت جوی این استان را برای ۲۴ ساعت آینده بارش برف و کولاک پیش بینی کرد.

محورهای مواصلاتی شاهرود به استان گلستان بسته شد

شاهرود - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: راه های مواصلاتی شهرستان شاهرود به استان گلستان به علت بارش شدید برف، وزش باد و کولاک مسدود شد.

امیر عمیدی شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل بارش شدید برف و وزش شدید باد و کولاک امکان رفت و آمد از جاده شاهرود به آزادشهر محور خوش ییلاق و همچنین جاده شاهرود به گرگان محور توسکستان میسر نیست.

وی با بیان اینکه مسافران برای عبور از محورهای شهرستان شاهرود پیش از حرکت اطلاعات جاده ای را کسب کنند، تصریح کرد: در صورت باز بودن محورها مسافران از سلامت خودرو  مطمئن شده و وسایل گرمایشی و آذوقه به همراه داشته باشند.

تردد در جاده‌های کوهستانی گلستان با زنجیر چرخ امکان پذیر است

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان نیز گفت: بارش برف در جاده‌های کوهستانی استان که عصر امروز آغاز شده بود در حال شدت گرفتن است و با ادامه این شرایط تردد در محورهای کوهستانی فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است .

غلامرضا بیکی اظهار داشت: طبق اعلام هواشناسی، بارش برف تا ظهر فردا شنبه در استان ادامه دارد و هم استانی ها در این مدت از سفرهای غیر ضروری در محورهای کوهستانی استان خودداری کنند.

وی ادامه داد: بارش برف در جاده پارک ملی گلستان نیز آخر امشب جمعه آغاز می شود.

به گفته معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، سایر محورهای ارتباطی استان نیز در حال حاضر بارانی ولغزنده است.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.