| کد خبر: 191179 |

◄ چند درصد از راه‌های کشور نیازمند بهسازی است

از 214 هزار کیلومتر راهی که در این کشور وجود دارد 20 درصد آن نیازمند بهسازی و روکش آسفالت است.

تین نیوز

از 214 هزار کیلومتر راهی که در این کشور وجود دارد 20 درصد آن نیازمند بهسازی و روکش آسفالت است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ،محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از مرز دوغارون تایباد اظهار داشت: سالانه سه هزار میلیارد تومان اعتبار جهت نگهداری این میزان راه اختصاص می‌یابد و این در صورتی است که برای نگهداری همین مقدار راه در کشور در سال بین هشت الی 12 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: روزانه حدود هشت میلیون خودرو در جاده‌های کشور تردد می‌کنند همچنین هر روز 100 هزار دستگاه انواع وسیله نقلیه و حدود 250 هزار کامیون از طریق حمل و نقل جاده‌ای بار جابجا می‌کنند. وی با توجه به بازدید از مرز دوغارون بیان کرد: این مرز رسمی زمینی دارای ظرفیت و پتانسیل‌های بسیار خوبی است که نیاز به توسعه و بهسازی دارد و این معبر رسمی به دلیل همجواری با کشور افغانستان می‌تواند به عنوان کلید توسعه روابط اقتصادی این دو کشور محسوب شود.

 محمد اسلامی به همراه معاون و مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی ظهر امروز به مرز دوغارون تایباد سفر کردند و در این سفر چند ساعته از مجموعه گمرک، بازارچه مرزی، ایکس ری، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، شرکت پایبار، گذرنامه مرزی و پاسگاه‌های مستقر در مرز دوغارون بازدید کرد .

 در ادامه این بازدید عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی دیداری صمیمی با رانندگان حوزه حمل و نقل بین المللی داشت که در این دیدار ضمن شنیدن صحبت های انان از زحمات مجدانه و خالصانه رانندگان ترانزیت تقدیر نمود .

 این گزارش حاکی است پس از این دیدار بازدیدی از راه های منتهی به مرز انجام داده و از نزدیک موقعیت استراتژیک مرز را مورد ارزیابی قرار داد وی سپس تایباد را به مقصد شهرستان خواف ترک نمود.

 27 پایانه مرزی در کشور فعالیت دارند

 معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: اکنون 27 پایانه مرزی برای تسهیل رفت و آمد و تردد راحت در کشور فعالیت دارند که علاوه بر این زمینه اشتغال را فراهم کرده است.

 عبدالهاشم حسن‌نیا در سفر به مرز دوغارون تایباد طی گفت‌وگویی با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های پایانه‌های مرزی و رانندگان ترانزیت افزایش نرخ سوخت به ویژه در پایانه‌های بزرگ بوده که نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه‌های دولتی از حوزه حمل و نقل و ترانزیت کشور است.

 وی با اشاره به اهمیت پایانه‌های مرزی افزود: مبادلات تجاری مرزی اعم از ورود و خروج مسافر، ترانزیت انواع کالا یکی از شاخص های اصلی در برقراری ارتباط بین کشورهای همسایه و نیز امرار معاش مرزنشینان است.وی این مهم را یکی از شاخص های امنیت مرز نامید و بر تداوم آن تاکید نمود حسن‌نیا تصریح کرد: پایانه مرزی بازرگان یکی از معبرهای اصلی کشور در استان آذربایجان غربی قرار دارد و با توجه به موقعیتی که دارد بعنوان دروازه‌ای به اروپا از طریق ترکیه محسوب می‌شود و رتبه نخست واردات در کشور را از آن خود کرده است.

 رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطرح کرد: استان آذربایجان از لحاظ اینکه با سه کشور دیگر هم مرز است، می‌تواند در بحث مبادلات تجاری بسیار تاثیرگذار باشد و از این حیث در بین سایر پایانه‌های مرزی کشور حائز اهمیت است. وی در ادامه افزود: امروزه تبادلات کالا و مسافر سبب توسعه اقتصاد دو طرفه در مرزها شده از این رو باید تمام تلاش خود را در استفاده بهینه از پایانه‌های مرزی انجام داد.

 حسن‌نیا از راه‌اندازی مرز جدید رازی خبر داد و گفت: توسعه و ساماندهی پایانه مرزی رازی خوی بعنوان یکی از مبادی ورود و خروج به کشور دوست و همسایه ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا نقش بسزایی در توسعه و مبادلات اقتصادی دارد.

منبع: سايت خبری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.