| کد خبر: 173791 |

◄ دستور رئیس جمهور برای ورود ۸۵۰ واگن باری/جزئیات تازه از حادثه تصادف در نطنز

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور از برگزاری نشست فوق‌العاده این کمیسیون در روز دوشنبه دوم مهرماه به ریاست وزیر راه و شهرسازی با هدف بررسی حادثه برخورد اتوبوس مسافربری با تانکر حمل سوخت در آزادراه کاشان نطنز اصفهان خبر داد.

تین نیوز

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور از برگزاری نشست فوق‌العاده این کمیسیون در روز دوشنبه دوم مهرماه به ریاست وزیر راه و شهرسازی با هدف بررسی حادثه برخورد اتوبوس مسافربری با تانکر حمل سوخت در آزادراه کاشان نطنز اصفهان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد تقی‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه برخورد تانکر سوخت با یک دستگاه اتوبوس مسافربری تهران-کرمان در شامگاه دوشنبه ۲۶ شهریورماه ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار متوفیان و ابراز همدردی با بازماندگان این حادثه اظهار داشت: این حادثه ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه شب گذشته در محور آزادراهی کاشان-نطنز-اصفهان و ۵۰ کیلومتری کاشان رخ داد.

وی افزود: به‌محض اطلاع از وقوع حادثه تیم‌های عملیاتی اداره کل راه‌ و شهرسازی، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای،‌اورژانس و هلال‌احمر و پلیس راهنمایی رانندگی استان به‌علاوه تیم کارشناسی کمیسیون ایمنی راه‌ها از تهران به محل وقوع حادثه اعزام شد.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در ادامه بیان داشت: کارشناس کمیسیون ایمنی راه‌ها هم‌اکنون در حال بررسی حادثه از ابعاد مختلف است تا گزارشی جامع و کامل و بی‌طرفانه با در نظر گرفتن ابعاد مختلف حادثه همچون جاده، ناوگان نیروی انسانی، علائم به‌منظور ارائه در کمیسیون ایمنی راه‌ها تهیه کند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: کمیسیون ایمنی راه‌های کشور بر اساس گزارش ارائه‌شده از سوی کارشناس خود، تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کند تا از بروز هرگونه حادثه مشابه جلوگیری کند.

تقی‌زاده از برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در تاریخ دوشنبه دوم مهرماه به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: نتیجه نهایی بعد از اتمام جلسه به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

وی در ادامه بیان داشت: بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده تا این لحظه، اتوبوس مسافربری متعلق به یک شرکت مجاز بوده که حرکت خود را از پایانه جنوب تهران آغاز کرده و راننده آن نیز نمره منفی نداشته است. همچنین سرعت حرکت اتوبوس ۱۰۳ کیلومتر در ساعت برآورد شده است که مجاز محسوب می‌شود. بنابر این از طرف اتوبوس مشکلی وجود نداشته است.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور افزود: طبق اخبار واصله تا این لحظه، اتوبوس از پشت با کامیون حامل تانکر نفت گاز برخورد کرده که البته طبق اظهارت پلیس راهور ناجا انحراف به چپ نیز داشته است؛ اما مادامی‌که گزارش کارشناس کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ارائه نشود، نمی‌توان نظر در مورد آن ارائه کرد.

او افزود: بر اساس مطالب ارائه‌شده در جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها کامیون‌های حامل تانکر سوخت حق تردد در هنگام شب را ندارند مگر اینکه از تجهیزات لازم مانند مسیریاب برخورد باشند، بر همین اساس نماینده شرکت پخش و پالایش فراورده‌های نفتی با حضور در جلسه فوق‌العاده کمیسیون ایمنی راه‌ها توضیحات لازم در خصوص این موارد را ارائه خواهد کرد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه از دستور رئیس‌جمهوری برای ورود ۸۵۰ دستگاه واگن باری به کشور خبر داد و گفت: امیدواریم با این دستور رئیس‌جمهوری، ورود واگن‌ها به کشور تسریع و مجوز‌های لازم از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط صادر شود تا شاهد کاهش تردد کامیون‌ها در جاده‌های کشور باشیم.

تقی زاده  با طرح این سؤال که چرا باید در جاده‌های کشور تانکر سوخت ۳۰ هزار لیتری تردد داشته باشد درحالی‌که سه سال از درخواست راه‌آهن برای خرید واگن‌هایی که بخشی از آن‌ها مخزن دار هستند می‌گذرد؟ خاطرنشان کرد: این واگن‌ها هیچ‌گونه هزینه‌‌ای برای دولت نداشته و بخش خصوصی از طریق سیر و بهره‌برداری واگن‌ها هزینه‌های خرید آن را بازمی‌گرداند که سه سال به تعویق افتاده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.