| کد خبر: 248690 |

◄ رستم قاسمی؛ استخوانی در گلوی دولت

این طور که پیداست نه رستم قاسمی قصد استعفا دارد و نه دولت توانایی عزل او را دارد و وزیر نفت دولت احمدی نژاد همانند استخوان طوری در گلوی دولت گیر کرده که راهی جز جراحی برای رئیس جمهور باقی نمانده است.

تین نیوز

روز 20 آبان ماه سید محمد حسینی معاون پارلمانی دولت در گفت و گویی با رسانه ها اعلام کرد در صورتی که مجلس  طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی را ارائه کند، دولت آمادگی دارد به فوریت آن را بررسی کند. سید محمد حسینی اضافه کرد که حتی با رئیس جمهور هم صحبت کرده و رئیس جمهور نیز اعلام آمادگی کرده است در صورت طرح آن از سوی مجلس، در دولت فوریت آن بررسی می شود.

این گونه کد دادن معاون پارلمانی دولت در فضای عمومی به جز راه خروج نشان دادن به رستم قاسمی چیز دیگری نیست. رستم قاسمی با وعده ساخت سالانه یک میلیون مسکن به وزارت راه و شهرسازی آمد ولی آمارها نشان می دهد کمتر از ۳۰۰ هزار واحد که آن هم عمدتا از طرح اقدام ملی مسکن دولت روحانی است در دست ساخت است و حال که از عمر دولت بیش از یک سال گذشته چشم انداز امیدوار کننده ای در حوزه مسکن در دولت رئیسی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

این درحالی است که رئیس کمیسیون عمران مجلس در ابتدای شروع به کار دولت آقای رئیسی طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی را به مجلس ارائه داد، اما بعدها آن گونه که مطرح کرد با تقاضای رئیس جمهور مبنی بر عقب انداختن طرح، طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی را یک سال مسکوت گذاشت.

این گونه اظهار نظر معاون پارلمانی رئیسی قوت شایعات غیره رسمی در حول و حوش وزیر راه و شهرسازی را نشان می دهد. شایعات غیر رسمی به نقل از منابع آگاه حاکی از آن است که رئیسی با توجه به بیماری رستم قاسمی و عدم چشم انداز روشن در آینده بخش مسکن، بارها از رستم قاسمی خواسته استعفا کند ولی رستم قاسمی زیربار نرفته است. رئیس جمهور هم  نمی خواهد و یا نمی تواند هزینه عزل رستم را در میان طیفی از اصولگرایان تندرو بردوش بکشد.

این طور که پیداست نه رستم قاسمی قصد استعفا دارد و نه دولت توانایی عزل او را دارد و وزیر نفت دولت احمدی نژاد همانند استخوان طوری در گلوی دولت گیر کرده که راهی جز جراحی برای رئیس جمهور باقی نمانده است.

حال با توجه به سخنان حسینی مبنی بر آمادگی دولت برای بررسی و موافقت با طرح مجلس و همچنین مطرح بودن طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی، این سوال پیش می آید که آیا دولت سیزدهم این شیوه را برای حذف محترمانه رستم  قاسمی از کابینه در پیش گرفته است؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.