| کد خبر: 68772 |

افزایش ۲۵ درصدی توان عملیات کانتینری ایران پس از لغو تحریم‌ها

تین نیوز | یک مقام ارشد شرکت خدمات بندری و دریایی ایران گفت، با لغو تحریم ها توان عملیاتی کانتینری در بنادر ایران در طی 5 سال آینده سالانه 25 درصد افزایش خواهد یافت.

یک مقام ارشد شرکت خدمات بندری و دریایی ایران گفت، با لغو تحریم ها توان عملیاتی کانتینری در بنادر ایران در طی 5 سال آینده سالانه 25 درصد افزایش خواهد یافت.

رئیس بخش تحقیق و توسعه شرکت خدمات بندری و دریایی سینا گفت: «در طی 5 سال آینده، می توان انتظار داشت که توان عملیاتی ایران به حدود 8 میلیون تی ای یو معادل رشد 25 درصدی بر مبنای سالانه برسد.»

رستگاری افزود، توان عملیاتی کانتینری ایران در سال مالی 15-2014 با 10.6 درصد رشد نسبت به سال قبل به 2.45 میلیون تی ای یو رسید. اما توان عملیاتی این کشور در نیمه نخست سال مالی جاری حدود 10 درصد کاهش یافته است.
رستگاری در ادامه گفت، انتظار می رود لغو تحریم ها موجب افزایش حجم انتقال بار با کشتی به بنادر غربی از خلیج فارس خواهد شد.

برقراری مجددا روابط تجاری با اتحادیه اروپا، چین، روسیه، هند و آمریکا و تقاضا از جانب بازار بزرگ و رو به رشد 80 میلیون نفری ایران عامل اصلی رشد فعالیت های کانتینری خواهد بود. ایران خود را به عنوان یک دروازه ورود بندری احتمالی برای چند کشور توسعه نیافته منطقه نظیر افغانستان، عراق و چند کشور آسیای میانه می داند.

رستگاری افزود: «ایران در حال حرکت به سمت تبدیل شدن به یک قدرت تجاری جهانی است. این کش,ر هم اکنون نیز یک عضو موثر چند سازمان اقتصادی فراملی مهم از جمله مجمع کشورهای صادر کننده گاز، اکو و اوپک است. انتظار می رود ایران به تدریج به عضویت سازمان های دیگری همچون سازمان تجارت جهانی درآید.»

رستگاری همچنین گفت: «توسعه ناوگان ایران در سال های بعد از تحریم عامل اصلی افزایش توان عملیاتی کانتینری ایران در بنادر این کشور خواهد بود.» به گفته محمد سعیدی، رئیس و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، این کشور تا سال 2020 میلادی، 570 هزار تی ای یو به ظرفیت کانتینری، 2 میلیون تن به ظرفیت کشتی های فله بر و 1.6 میلیون تن به تناژ تانکرهای خود اضافه خواهد کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.