| کد خبر: 245464 |

◄ گسترش تعاملات حمل و نقلی بین المللی با کشورهای CIS

مناسبات حمل و نقل و ترانزیت جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مشترک المنافع در سفر رئیس شورای بین دولتی مدیریت راه این سازمان به تهران بررسی شد.

تین نیوز

مناسبات حمل و نقل و ترانزیت جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مشترک المنافع در سفر رئیس شورای بین دولتی مدیریت راه این سازمان به تهران بررسی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در جریان ملاقات «بوری کریم اف» رئیس شورای بین دولتی مدیریت راه کشورهای مشترک المنافع (CIS) با مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، طرفین پیرامون زمینه های مختلف همکاری های چندجانبه اقتصادی و حمل و نقلی گفتگو کردند.

کریم اف (از تاجیکستان) به عنوان رئیس شورای مذکور در کشورهای CIS در این ملاقات به فرصتهای جذاب همکاری حمل و نقلی کشورهای مشترک المنافع با کشورمان در قالب کریدورهای حمل و نقلی مختلف از جمله کریدور شمال-جنوب اشاره کرد.

وی هدف از سفر خود به ایران را توسعه مناسبات بین کشورهای CIS  و جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

کریم اف با اشاره به ظرفیت شورای بین دولتی مدیریت راه‌ ها و عضویت برخی شرکت‌ های خصوصی در آن، بر لزوم تبادل تجربیات بین شرکت های عضو آن شورا و همتایان ایرانی خود تأکید کرد.

 صفری نیز ضمن تأکید بر اهمیت گسترش تعاملات حمل و نقلی بین المللی با کشورهای CIS، از پیشنهادات کریم اف در مورد ملاقات ها و تبادل بازدیدها از ظرفیت های حمل و نقلی یکدیگر استقبال کرد.

بر اساس این گزارش، پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 سازمان کشورهای  مشترک المنافع موسوم CIS متشکل از ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بلاروس، قزاقستان،  قزقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تشکیل شد.

توسعه مناسبات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو گروه مذکور جزو اولویت های کشور بوده و  همکاری های فی مابین در حوزه حمل و نقل و ترانزیت با این کشورها به ویژه بعد از تحولات ژئوپولیتیک اخیر، در راستای منافع مشترک از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.