| کد خبر: 233109 |

آخرین خبر از مرز ایران و افغانستان

طبق اعلام مسئولان گمرک ایران که مرز ماهیرود در خراسان جنوبی از صبح امروز بازگشایی شد، اما تبادل کالا به کندی انجام می شود.

تین نیوز

طبق اعلام مسئولان گمرک ایران که مرز ماهیرود در خراسان جنوبی از صبح امروز بازگشایی شد، اما تبادل کالا به کندی انجام می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید روح اله لطیفی در باره وضعیت تجاری مرز ایران و افغانستان توضیح داد و گفت که از صبح امروز، با آرام شدن اوضاع در مرز ماهیرود - ابونصرفراهی، خروج کالا از مرز ماهیرود استان خراسان جنوبی برای تجار افغان از سر گرفته شد.

وی افزود: روند خروج کالا به کندی انجام می شود و دلیل آن وجود کامیون های رها شده افغان ها در نقطه صفر مرزی در سمت افغانستان  است.

وی  در ادامه توضیح داد: مسائل مربوط به افغانستان در خارج از حیطه اختیارات گمرک جمهوری اسلامی ایران است و در صورتی که تجار تشریفات ترخیص را انجام دهند مختار خواهند بود تا کالای خود را خارج کنند و در حال حاضر نیز تجار افغان به اراده خود کالای متعلق به خود را پس از انجام تشریفات گمرکی با کامیون های متعلق به کشورشان از مرز خارج می کنند.

لطیفی گفت: اما تا این لحظه در گمرک دوغارون خراسان رضوی هنوز تغییری ایجاد نشده و تبادل کالا همچنان متوقف است.

سخنگوی گمرک یادآور شد: عمده کالاهای صادراتی به افغانستان توسط تجار افغان از درب کارخانه  خریداری می‌شود و کامیون های حامل این کالاها هم از نقطه صفر مرزی متعلق به افغانستان هستند، بنابراین مسئولیت محموله های تجاری برای رسیدن به مقاصد برعهده تجار و شرکت های حمل افغانستاتی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.