| کد خبر: 213181 |

آغاز فعالیت تجاری مرز مهران پس از ۳.۵ ماه وقفه

سرانجام پس از حدود سه ماه و نیم تعطیلی و در نتیجه مذاکرات متعدد مسوولان کشور و استان ایلام با طرف‌های عراقی هفته گذشته فعالیت تجاری مرز بین‌المللی مهران که بدلیل شیوع کرونا متوقف شده بود از سر گرفته شد.

تین نیوز

سرانجام پس از حدود سه ماه و نیم تعطیلی و در نتیجه مذاکرات متعدد مسوولان کشور و استان ایلام با طرف‌های عراقی هفته گذشته فعالیت تجاری مرز بین‌المللی مهران که بدلیل شیوع کرونا متوقف شده بود از سر گرفته شد.

در این هفته پس از ماه‌ها کش و قوس، وعده عراقی‌ها برای بازگشایی مرز تجاری مهران در ۲ روز از هفته عملی شد و روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته برای انجام فعالیت‌های تجاری تعیین شد.

بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از باغات و گلخانه‌های مناطق صالح‌آباد، بدره و هلیلان و بازدید نماینده مردم استان ایلام از شهر تازه تاسیس سیوان (میشخاص) ایلام از دیگر برنامه‌های هفته گذشته است.

انتقال کالاهای دپو شده در گمرک مهران به عراق، رایزنی استاندار ایلام برای اخذ مجوز کشت برنج محلی، بازگشت فعالیت بیمارستان کرونای ایلام به حالت عادی، پایان عملیات برداشت دانه روغنی کلزا و وقوع چندین فقره آتش‌سوزی در مناطق طبیعی استان از دیگر رویدادهای مهم استان در هفته گذشته است.

معاون استاندار ایلام: روزهای فعالیت مرز مهران تعیین شد

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه مرز تجاری مهران که از حدود سه ماه و نیم گذشته تا کنون بدلیل شیوع کرونا بسته شده بود از فردا دوشنبه ۱۹ خردادماه بازگشایی می‌شود، گفت: روزهای مجاز فعالیت تجاری در این مرز با هماهنگی طرف عراقی تعیین شد.

محمد نوذری اظهار کرد: بازگشایی مرز مهران طی رایزنی‌ها و مذاکرات متعدد با طرف عراقی انجام شده است و تنها مختص فعالیت تجاری و ۲ روز در هفته است.

کالاهای انبار شده در مرز مهران به عراق منتقل شدند

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: فعالیت تجاری مرز مهران پس از سه ماه وقفه امروز دوشنبه ۱۹ خردادماه از سر گرفته شد و بخشی از کالاهای انبار شده در این مرز به کشور عراق منتقل شدند.

روح الله غلامی اظهار داشت: بعد از سه ماه تعطیلی مرز مهران بدلیل شیوع کرونا از امروز فعالیت تجاری مرز آغاز و روند خروج کالاهای دپو شده در پایانه تجاری آغاز شد و چهارشنبه هفته جاری نیز ادامه می یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.