| کد خبر: 197516 |

رشد ۴۵ درصدی درآمد وصولی گمرکات گیلان

از وصولی گمرکات گیلان ۲/۹میلیارد درآمد اخذ شد.

تین نیوز

ناظر گمرکات گیلان با اشاره به اینکه در شش ماه نخست امسال گمرکات این استان دو هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال درآمد وصولی اخذ کرده است، گفت: در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۴۵ درصدی هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، ابوالقاسم یوسفی نژاد با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال میزان ترانزیت خارجی در گمرکات استان گیلان معادل ۸۰ هزار و ۱۶۹ تن کالا به ارزش بیش از ۱۴۵ میلیون دلار است، اظهار کرد: این میزان در مقایسه با سال گذشته از نظر وزنی و ارزش دلاری به ترتیب با کاهش ۲۹ و ۳ درصدی همراه بوده است.

وی در ادامه عمده‌ترین کالاهای ترانزیتی استان را چوب و تخته، تریلر، کامیون کشنده، خودروی سواری، لوازم یدکی و ماشین آلات صنعتی، اجزا و قطعات، غلات و خشکبار، میوه صیفی جات، روغن و محصولات شیمیایی عنوان کرد و گفت: کالاهای ترانزیت از کشورهای مبدا روسیه، آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان، گرجستان و قزاقستان به کشورهای مقصد عراق، امارات، ترکیه، افغانستان و مناطق آزاد و ویژه بوده که از مرز گمرکات خروجی پیرانشهر، باشماق، بازرگان، سرخس، حسن رود و مهران ترانزیت می‌شود.

یوسفی نژاد همچنین با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال به مقصد گمرکات استان گیلان به وزن ۱۰۴ هزار و ۳۹۸ تن کالا به ارزش بیش از ۴۶۴ میلیون دلار ترانزیت خارجی بوده است، افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزنی و ارزش دلاری به ترتیب با کاهش ۳۲ و ۳۸ درصدی همراه بوده است.

وی با اشاره به ورود و خروج مسافر، تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۴۵۹ هزار و ۵۵۱ مسافر با افزایش ۵۱ درصدی نسبت به سال گذشته به کشور وارد و ۴۵۱ هزار و ۹۲۰ نفر با ۶۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه از کشور خارج شده‌اند.

مدیرکل گمرکات گیلان به میزان کسب درآمد نیز اشاره و بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال گمرکات استان گیلان به مبلغ بیش از دو هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال درآمد وصول کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  افزایش ۴۷ درصدی داشته است.

وی میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده، عوارض کالا و خدمات وصولی گمرکات گیلان را نیز معادل بیش از هزار و ۳۶۸ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه با رشد ۴۵ درصدی همراه بوده است.

یوسفی نژاد ادامه داد: عمده درآمدهای وصولی معادل ۱۵۰۰ میلیارد ریال توسط گمرک آستارا اخذ شده که تقریبا معادل ۵۲ درصد از کل درآمد وصولی استان گیلان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.