| کد خبر: 196657 |

بی‌تفاوتی ۱۰ ماهه وزیر اقتصاد برای تعیین تکلیف بزرگترین گمرک کشور

وضعیت مدیریت در بزرگترین و مهمترین گمرک کشور از آذر ماه سال قبل تاکنون مشخص نبوده و وزیر اقتصاد نیز واکنش رسمی به این موضوع نداشته است.

تین نیوز

وضعیت مدیریت در بزرگ ترین و مهم ترین گمرک کشور از آذر ماه سال قبل تاکنون مشخص نبوده و وزیر اقتصاد نیز واکنش رسمی به این موضوع نداشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، آذر ماه سال 97 با حکم وزیر اقتصاد، رئیس کل جدید گمرک ایران منصوب شده بود، مدتی بعد یعنی در همان  آذر ماه،  مدیر کل گمرک قشم به عنوان سرپرست گمرک شهید رجایی بندرعباس و ناظر گمرکات استان هرمزگان منصوب شد.

اواخر تیر ماه سرپرست اول گمرک شهید رجایی بر اساس یک مکاتبه از این پست کنار می‌رود تا سرپرست جدیدی برای این گمرک منصوب شود. در نامه مذکور به رای دستگاه قضایی پرداخته شده بود که با وجود انتشار رسمی موضع گیری مشخصی برای شفاف شدن آن صورت نگرفت.

13980630143309232184434610.png

     در حال حاضر حدود 10 ماه است که حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان و همچنین بزرگ ترین گمرک کشور (شهید رجایی بندر عباس) با سرپرست اداره می‌شود و ظاهرا تعیین تکلیف این موضوع از درجه اهمیت بالایی نزد مدیران برخوردار نیست.

موضوع قاچاق کالا در این گمرک یکی از چالش های اصلی تجارت خارجی محسوب می‌شود که به نظر می‌رسد انتصاب مدیر ثابت و تغییر رویکرد اداره با سرپرست، می‌تواند تا حدی در این خصوص ره گشا باشد.

با توجه به پیگیرهای رسانه‌ها  در خصوص تعیین تکلیف وضعیت مهم ترین مبادی ورود کالا به کشور مشخص نیست وزارت اقتصاد چه نوع واکنشی را در این خصوص در دستور کار قرار داده اما طولانی شدن این فرایند می‌تواند نشان دهنده بی تفاوتی وزیر اقتصاد در این خصوص باشد.

در این بین به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس به خصوص نمایندگان استان هرمزگان بایستی در این خصوص موضع گیری داشته باشند.

منبع: سايت خبری راه دانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.