| کد خبر: 194763 |

در راستای ارائه تسهیلات برای ترخیص کالا؛

◄ ۵ اقدام ویژه گمرک برای ترخیص فوری کالا‌های اساسی

کالا‌های اساسی بر مبنای تصمیمات اتخاذ شده گمرک ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص خواهند شد.

تین نیوز

کالا‌های اساسی بر مبنای تصمیمات اتخاذ شده گمرک ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص خواهند شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از گمرک؛ مهرداد جمال ارونقی معاون امور گمرکی گمرک ایران در بخشنامه‌ای، اقدامات جدید گمرک را در پنج بند به گمرکات اجرایی ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است:

ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در راستای تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی کالا‌های اساسی و ضروری از گمرک، با عنایت به لزوم اتخاذ تمهیدات مناسب‌تر در این خصوص، به موجب این بخشنامه تأکید می‌شود در هنگام اظهار کالا‌های اساسی و ضروری به گمرکات کشور، با رعایت همه قوانین و مقررات مربوطه، ترتیبی اتخاذ شود تا:

۱- در صورت ارائه درخواست از سوی صاحبان کالا، با «حمل یکسره» کالای موضوع اظهارنامه موافقت شود. بدیهی است اخذ و ارائه مجوز‌های قانونی مربوط به اظهارنامه به صورت سیستمی قبل از خروج کالا الزامی است.

۲- نظارت و همکاری لازم صورت پذیرد تا دستگاه‌های متولی صدور مجوز‌های قانونی از جمله استاندارد، جهاد کشاورزی، بهداشت و... نسبت به نمونه‌برداری از کالا‌های موضوع اظهارنامه در روی کشتی حامل کالا، قبل از تخلیه و یا هنگام تخلیه کالا اقدام نمایند.

۳- در صورت قرارگیری اظهارنامه این اقلام در مسیر‌های زرد و قرمز اظهارنامه به صورت تصادفی، کارشناسان و متصدیان رسیدگی‌کننده، نسبت به بررسی و انجام تشریفات گمرکی این اظهارنامه‌ها با رعایت قوانین مقررات مربوطه، در حداقل زمان ممکن و به صورت خارج از نوبت اقدام نمایند.

۴- در صورت انقضای مهلت مندرج در مجوز‌های ثبت سفارش این کالاها، نسبت به پذیرش مجوز‌های ثبت سفارش ارائه شده بدون تمدید مهلت مذکور با رعایت سایر مقررات مربوطه اقدام شود.

۵- در صورت ارائه درخواست از سوی صاحبان کالا، با خروج شبانه‌روزی این اقلام حتی در روز‌های تعطیل و ساعات غیراداری با رعایت سایر مقررات موافقت گردد.

مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه برعهده بالاترین مقام اجرایی گمرکات بوده و ناظرین محترم به طریق مقتضی نظارت درخصوص موارد ممنوعه داشته باشند و در صورت وجود هر نوع مشکلی که منجر به ایستایی احتمالی در این خصوص می‌گردد هماهنگی لازم با دفاتر ستادی مرتبط در گمرک ایران یا اینجانب به عمل آورند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.