بازدید سایت : ۳۰۲۸۱

پیشرفت ۳۳ درصدی فیزیکی خط راه آهن استان در تنگستان

خط ریلی بوشهر به شیراز طی سه سال آینده تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

پیشرفت ۳۳ درصدی فیزیکی خط راه آهن استان در تنگستان
تین نیوز

فرماندار تنگستان پیشرفت فیزیکی راه آهن شیراز بوشهر عسلویه در منطقه تنگستان را ۳۳ درصد اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود خط ریلی بوشهر به شیراز طی سه سال آینده تکمیل و آماده بهره برداری شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، احمد لطفی با اشاره به پروژه راه آهن شیراز بوشهر عسلویه اظهار داشت: در واقع پروژه راه آهن شیراز بوشهر عسلویه که از ۱۵ سال پیش شروع شده بود به سبب عدم تامین منابع مالی کارگاه آن در وضعیت غیرفعال و کمترین پیشرفت فیزیکی داشت.

لطفی با بیان اینکه خط ریلی بوشهر به شیراز ابتدای دولت سیزدهم دارای ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی بود ادامه داد: در سفر نخست رئیس جمهور شهید به استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ نشستی با حضور شهید آیت الله رئیسی در کارگاه راه آهن شیراز بوشهر عسلویه در منطقه تنگستان تشکیل و مقدمه تامین منابع و اعتبارات آن هموار شد.

وی با بیان اینکه با پیشنهاد رئیس جمهور شهید به مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ارزی، منابع لازم تامین شد گفت: با تهاتری که از طریق نفت صورت گرفت منابع مالی این پروژه تامین شد و امروز راه آهن شیراز بوشهر عسلویه خصوصاً در تنگستان به عنوان مهمترین و سخت ترین قطعه آن فعال و به صورت مستمر کار آن در حال انجام است.

لطفی بخش دوم راه آهن شیراز بوشهر عسلویه را به سمت چغادک دانست و بیان کرد: پیمانکار این مرحله انتخاب و تجهیز کارگاه شده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

فرماندار تنگستان پیشرفت فیزیکی راه آهن شیراز بوشهر عسلویه در منطقه تنگستان را ۳۳ درصد اعلام و ابراز امیدواری کرد خط ریلی بوشهر به شیراز طی سه سال آینده تکمیل و آماده بهره برداری شود.

وی طول راه آهن شیراز بوشهر عسلویه را ۴۵۰ کیلومتر دانست و اضافه کرد: ۱۴۰ کیلومتر این خط ریلی در استان بوشهر و ۲۵ کیلومتر آن در شهرستان تنگستان است.

وی افزود: از سخت ترین قطعات ۱۴۰ کیلومتری خط ریلی استان بوشهر احداث تونل و پل های آن در تنگستان قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.