| کد خبر: 253137 |

همزمان با سفر رییس جمهور به استان بوشهر صورت گرفت

معاون وزیر راه وشهرسازی: افتتاح 24.5 کیلومتر از بزرگراه های استان بوشهر

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: در راستای تکمیل کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور در استان بوشهر به عنوان پایتخت اقتصادی کشور، 24.5 کیلومتر از بزرگراه های استان زیر عبور ترافیک قرار گرفت.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: در راستای تکمیل کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور در استان بوشهر به عنوان پایتخت اقتصادی کشور، 24.5 کیلومتر از بزرگراه های استان زیر عبور ترافیک قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی از افتتاح بخشی از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور در استان بوشهر همزمان با سفر رییس جمهور به این استان خبر داد و گفت:‌ 13.5 کیلومتر پایانی از کنارگذر کنگان به همراه دو دستگاه غیرهمسطح به عنوان بخشی از  بزرگراه کنگان- دوراهک در استان بوشهر امروز زیر عبور قرار گرفت.

۲۴ کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور افتتاح می‌ شود

 

افتتاح ۲ قطعه از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب در استان بوشهر

اینفوگرافیک |پروژه احداث بزرگراه کنارگذر کنگان به دوراهک در استان بوشهر

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این کنارگذر معادل احداث 30 کیلومتر راه اصلی است که با اعتباری معادل 300 میلیارد تومان صورت گرفته است و ارزش روز آن 850 میلیارد تومان برآورد می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از افتتاح 11 کیلومتر از باند دوم محور اهرم- برازجان در این روز خبر داد و ادامه داد: با توجه موقعیت استراتژیک استان های جنوبی بهره برداری از این پروژه موجب افزایش ایمنی، کاهش مسافت و افزایش رونق اقتصادی در منطقه با دسترسی ایمن به مناطق مسکونی می شود.

خادمی در خصوص ویژگی های فنی احداث کنارگذر کنگان توضیح داد و گفت: به منظور ساخت این کنارگذر یک میلیون متر مکعب خاکبرداری، 572 هزار متر مکعب خاکریزی صورت گرفته است و بیش از 71 هزار تن بتن و 52 هزار تن آسفالت در آن بکار رفته است.

وی افزود: در این پروژه 57 دستگاه پل کوچک به طول 250 متر و 2 دستگاه تقاطع غیرهمسطح احداث شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در خصوص عملیات اجرایی صورت گرفته در باند دوم محور اهرم برازجان نیز اظهار داشت: 706 هزار متر مکعب خاکبرداری، 277 هزار متر مکعب خاکریزی مجموع عملیات خاکی در این بزرگراه است و در آن حدود 12 هزار متر مکعب بتن و حدود 22 هزار تن آسفالت به کار رفته است.

خادمی با توجه به تکمیل بخش اعظمی از کریدور نوار ساحلی جنوب کشور در استان بوشهر اظهار داشت: این کریدور به طول 1850 کیلومتر به موازات نوار ساحلی جنوبی کشور، از پسابندر در جنوب شرق شروع می شود و تا شلمچه در جنوب غربی کشور امتداد پیدا می کند و با توجه به برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز، دسترسی به آب های آزاد و جایگاه ویژه در اقتصاد دریا در استان های جنوبی کشور، وزارت راه و شهرسازی بر تکمیل هرچه سریعتر این پروژه ها اهتمام ویژه دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه استان بوشهر را پایتخت اقتصادی کشور دانست و گفت: استان بوشهر دارای 401 کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس است و به دلیل وجود پالایشگاه های گاز کنگان و عسلویه، جزیره خارگ و مجتمع پتروشیمی خارگ یکی از مهمترین استان های کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب محسوب می شود که تکمیل بزرگراه های آن توسعه اقتصادی کشور و جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور را به همراه دارد.

وی پیشرفت فیزیکی در کل کریدور را حدود 59 درصد اعلام کرد و گفت:‌ در حال حاضر 1167 کیلومتر از این کریدور به بهره برداری رسیده است که 350 کیلومتر آن احداث باند دوم بوده است، 603 کیلومتر در حال اجرا و 80 کیلومتر نیز در دست مطالعه قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.