| کد خبر: 253042 |

۲۴ کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور افتتاح می‌ شود

در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان بوشهر بیش از ۲۴ کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشورتوسط وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری خواهد رسید.

تین نیوز

در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان بوشهر بیش از ۲۴ کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشورتوسط وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، همزمان با سفر دو روزه رئیس جمهور و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به استان بوشهر از  ۱۱ کیلومتر باند دوم بزرگراه کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور (حد فاصل اهرم-برازجان) به ارزش ۳هزارمیلیارد ریال و سیزده و نیم کیلومتر بزرگراه چهارخطه به همراه دو دستگاه تقاطع غیرهمسطح از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور (حد فاصل کنگان-دوراهک) به ارزش ۸هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بهره برداری و افتتاح خواهد شد.

کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور به موازات نوار ساحلی جنوبی کشور، از پسابندر در جنوب شرق شروع شده و تا شلمچه در جنوب غربی کشور امتداد دارد. این پروژه به طول ۱۸۵۰ کیلومتر در استاهای خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان قرار دارد.

نوار ساحلی جنوب کشور به لحاظ برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز، دسترسی از طریق خلیج فارس و دریای عمان به آبهای آزاد و همچنان سواحل زیبا و منحصر به فرد از جایگاه خاص و ویژه ای در اقتصاد دریا محور برخوردار است.

با توجه به قطب اقتصادی استان های جنوبی  و توسعه اقتصاد دریایی در کریدور جنوب  ، نقش عمده درآمد کشور از این استانها و اهمیت حمل و نقل باری کشور، محور ایمن در نوار ساحلی ضرورتی انکار ناپذیر است. لذا تکمیل این بزرگراه می تواند در تسهیلات و برقراری ترافیک ایمن بین صنایع و بنادر جنوب کشور و توسعه گردشگری و کاهش تلفات ناشی ازتصادفات جاده و صرفه جویی در مصرف سوخت هم نقش بسزایی ایفا نماید.

از مزایای این کریدورهای می توان به اهمیت تامین ایمنی تردد کاربران جاده ای با توجه به موقعیت گردشگری و کشاورزی منطقه ، تکمیل شبکه بزرگراهی جنوبی کشور ، کاهش مسافت سفر، مصرف سوخت، تصادفات جاده ای و فزایش و بهبود رونق اقتصادی با تامین دسترسی ایمن به مناطق مسکونی و بنادر سواحل جنوبی به مرکز استان و استان های همجوار اشاره کرد.

رئیس جمهور در سومین سفر استانی در دور دوم روز پنجشنبه به استان بوشهر سفر خواهد کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.