| کد خبر: 240155 |

◄ تکمیل کالورت انحراف آب سد دشت پلنگ

نماینده مجری طرح سد دشت پلنگ گفت: با اتمام عملیات ساخت کالورت انحراف آب سد دشت پلنگ، پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۱۵ درصد رسید و آهنگ تکمیل سیستم انحراف آب این سد سرعت بیشتری به خود گرفت.

تین نیوز

 نماینده مجری طرح سد دشت پلنگ گفت: با اتمام عملیات ساخت کالورت انحراف آب سد دشت پلنگ، پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۱۵ درصد رسید و آهنگ تکمیل سیستم انحراف آب این سد سرعت بیشتری به خود گرفت.

به گزارش تین نیوز، رضا ارمی اظهار کرد: پروژه ملی احداث سد دشت پلنگ با حجم مخزن ۱۵۰ میلیون مترمکعب به عنوان بزرگترین منبع تامین آب شرب درون استان بوشهر محسوب شده و با تکمیل آن ظرفیت چشمگیری به منابع آب شرب این استان افزوده خواهد شد. تامین آب شرب شهرستان دشتی و شهرستان های جنوبی استان و همچنین آب مورد نیاز صنعت از مهم ترین اهداف ساخت این سد است.

نماینده مجری طرح سد دشت پلنگ افزود: با احداث این سد، ضمن جلوگیری از وقوع سیلاب های ویرانگر، از تخلیه سالانه بالغ بر ۷۲ میلیون مترمکعب آب به خلیج فارس جلوگیری شده و این حجم از آب به صورت برنامه ریزی شده در اختیار بخش های مختلف قرار خواهد گرفت.

رضا ارمی پیشرفت پروژه را ۱۵ درصد اعلام نمود و بیان کرد: عملیات اجرایی این سد از سال ۱۳۹۷ آغاز گردیده و پس از سپری شدن مراحل تامین اعتبار آن از طریق فاینانس خارجی، از شهریور ماه سال جاری با ضرب آهنگ سریع تری در مسیر ساخت قرار دارد.

وی بیان کرد: در ۶ ماه اخیر کالورت این سد به عنوان بخش مهمی از سیستم انحراف آب آن تکمیل شده که در این عملیات بیش از ۳هزار مترمکعب بتن ریزی و ۲۲۰ تن آرماتور گذاری انجام شده است که به نوبه خود پیشرفت قابل توجهی می باشد.

ارمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خاکبرداری و بتن ریزی مقاطع مختلف فرازبند سد دشت پلنگ به موازات یکدیگر در حال انجام است و با توجه به تجهیز مناسب کارگاه از نظر منابع انسانی و ماشین آلات، سیستم انحراف سد در کمترین زمان ممکن به اتمام خواهد رسید.

نماینده مجری طرح سد دشت پلنگ گفت: در راستای افزایش مزیت های اقتصادی و افزایش سرعت اجرای طرح، این سد به گونه ای طراحی شده که فرازبند آن، بخشی از بدنه سد محسوب خواهد شد.

رضا ارمی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی منابع آب سد، تامین آب شرب مورد نیاز شهرستان دشتی به طور متمرکز و سراسر استان از محل خط آبرسانی سراسری کوثر و همچنین تامین آب صنعت (عمدتاً مناطق پارس شمالی و جنوبی) از مهم ترین اهداف احداث این سد است. 

وی تصریح کرد: اعتبار این پروژه از طریق فاینانس خارجی به میزان ۳۲۴ میلیون یوآن چین تامین خواهد شد که جاری شدن آن منوط به پرداخت بخش دوم آورده کارفرما به میزان ۷.۵ درصد مبلغ فوق بوده و این مهم در حال پیگیری می باشد.

این گزارش می افزاید: استاندار بوشهر و معاون عمرانی استانداری بوشهر در دو بازدید جداگانه در هفته جاری به بررسی میدانی آخرین وضعیت پیشرفت پروژه سد دشت پلنگ پرداختند و ضمن ابراز رضایت از عملکرد اجرایی این طرح، از عزم مجموعه مدیریتی استان به منظور تامین منابع مالی آن خبر دادند.

سد مخزنی دشت پلنگ در شهرستان دشتی و در منطقه کشاورزی دشت پلنگ واقع گردیده است. ارتفاع این سد ۵۶ متر و طول تاج آن ۱۰۳۰ متر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.