| کد خبر: 231907 |

خط ونشان استانداربوشهر برای صنعت نفت :

نفت به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل نکرد

استاندار بوشهر با بیان اینکه مجموعه صنعت نفت در استان بوشهر به وظیفه خودش نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی عمل نکرده است گفت: استانداری در حوزه مدیریت نفت و گاز در این استان هیچ نقشی ندارد.

تین نیوز

 استاندار بوشهر با بیان اینکه مجموعه صنعت نفت در استان بوشهر به وظیفه خودش نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی عمل نکرده است گفت: استانداری در حوزه مدیریت نفت و گاز در این استان هیچ نقشی ندارد.

 عبدالکریم گراوند ظهر امروز در آیین آغاز ساخت دانشکده مهندسی جم با بیان اینکه منطق پیشرفت هر جامعه بستگی به زیرساخت‌های آموزش عالی و دانشگاه‌ها دارد اظهار داشت: دانشگاه‌ها نقش مهم و تأثیرگذاری در تأمین نیروی انسانی توانمند و متخصص دارد.

استاندار بوشهر، به ظرفیت صنعت نفت و گاز در استان پرداخت و با قدردانی از توجه به مناطق پیرامونی این صنایع تصریح کرد: بدون اعتبارات دولتی بیش از 16 هزار میلیارد تومان صنعت نفت برای آبرسانی و انتقال آب به استان‌های کویری سرمایه‌گذاری می‌کند؛ چرا در استان بوشهر با 18 مجتمع پتروشیمی برای توسعه استان قطره‌چکانی کار می‌شود؟

گراوند،  آلایندگی هوا در کنگان به سبب استقرار صنایع گاز پارس جنوبی را مایه نگرانی دانست و تأکید کرد: صنایع مستقر در کنگان با دریای زیبای خلیج‌فارس چقدر مردم آسیب می‌بینند این نشان می‌دهد که صنعت مستقر در استان بوشهر به وظیفه خودش نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی عمل نکرده است.

وی با اشاره به مذاکره با مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بیان کرد: امروز شرم می‌کنم که بگویم در صنعت تحت پوشش وزارت نفت چه خدماتی صورت می‌گیرد و در استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی ایران برای کسب منابع اعتباری چقدر باید دوندگی کرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در حوزه مدیریت نفت و گاز در استان بوشهر، این استان نقش ندارد خاطر نشان کرد: این عیب بزرگ در کشور باید برطرف شود چراکه استاندار به عنوان نماینده دولت پس از گذشت 43 سال از انقلاب هنوز جایگاه استاندار در این صنعت مشخص نیست و استانداری هیچ اختیاری ندارد باید استاندار اختیارات قانونی داشته باشد و درصدی از درآمدها در توسعه استان بوشهر گذاشته شود.

گراوند با تأکید بر اصلاح ساختار این حوزه با تصویب قانون در مجلس تصریح کرد: اگر می‌خواهیم استان بوشهر در صنعت بتواند در توسعه آن تأثیرگذار باشد باید مدیریت استان در صنعت نفت نقش داشته باشد.

وی، با بیان اینکه استانداری بوشهر در 4 سال گذشته کمکی از مجموعه صنعت نفت و گاز برای اجرای طرح‌ها دریافت نکرده است گفت: باید این ظرفیت‌ها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را متعلق به مردم بدانید چرا که شیره جان استان بوشهر مکیده می‌شود پس باید صنعت نفت و گاز در توسعه استان ایفای نقش کند.

استاندار بوشهر، مردم استان را مردمی بزرگ، مهربان و نجیب دانست و تصریح کرد: مردم این استان کمترین کارها را قدردان هستند باید قدر این مردم را دانسته و به این حوزه هم توجه شود.

گراوند با بیان اینکه مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر توجه به کمک به توسعه استان بوشهر تأکید کرد گفت: برای ساخت بیمارستان عسلویه باید دنبال منابع اعتباری آن باشم. صنایع پتروشیمی با توجه به درآمدی که دارند باید نقش خود را در توسعه استان نشان دهند.

وی با اشاره به اجرای پروژه راه‌‌آهن بوشهر ـ عسلویه و فارس افزود: باید در این شرایط در ساخت این پروژه مهم با حمایت صنعت نفت تسریع شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.