| کد خبر: 202225 |

پروژه راه‌آهن یک زیرساخت اساسی برای توسعه استان بوشهر است

استاندار بوشهر گفت: پروژه راه‌آهن یک زیرساخت اساسی برای توسعه استان بوشهر است که باید برای تکمیل آن اقدامات اساسی انجام شود.

تین نیوز

 استاندار بوشهر گفت: پروژه راه‌آهن یک زیرساخت اساسی برای توسعه استان بوشهر است که باید برای تکمیل آن اقدامات اساسی انجام شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند بعد از ظهر دوشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: شش میلیون اصله نخل در استان داریم که ۱۵ درصد از خرمای کشور را تولید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ هزار هکتار اراضی مستعد برای پرورش آبزیان داریم، خاطرنشان کرد: ۱۱ بندر بزرگ و کوچک داریم که می‌تواند ظرفیت بزرگی برای توسعه کشور باشد.

استاندار بوشهر پارس جنوبی و پارس شمالی را از دیگر ظرفیت‌های استان برشمرد و ادامه داد: حوزه‌های اولویت‌دار استان صنایع دریایی، صنایع نفت و گاز، شیلات و کشاورزی و گردشگری است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌آهن با نگاه ویژه شورای اقتصاد کشور است در دستور کار قرار گرفته است و انتظار ما کمک به این پروژه است و امیدواریم این پروژه که برای توسعه استان بوشهر حیاتی است پیگیری و تکمیل شود.

گراوند با اشاره به اینکه ساخت ۵ سد در استان بوشهر شروع شده است، تصریح کرد: نگاهی که به پروژه‌های نیمه‌تمام داشتیم، سرانه ورزشی استان بوشهر افزایش چشمگیری داشته است.

وی آب‌شیرین‌کن را یکی دیگر از اولویت‌های مهم استان بوشهر دانست و گفت: استان بوشهر تنها استانی است که مرکز استان مشکل نوبت‌بندی آب شرب داشته است و محلات جنوبی را بعد از ۴۰ سال از جیره‌بندی خارج کردیم و به زودی بقیه نقاط هم انجام می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به ساخت شش پروژه آب‌شیرین‌کن در حوزه روستایی استان بوشهر اضافه کرد: در سال گذشته و امسال ۱۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل فاضلاب شهر بوشهر انجام شده است که تا دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ خانه بهداشت در استان بوشهر اضافه شده است، تصریح کرد: طرح‌های مهمی در حوزه سلامت در دست اجرا داریم که به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.

گراوند تاکید کرد: در حوزه رونق تولید کارهای بسیار خوبی انجام شده است و جایگاه استان بوشهر در این زمینه ارتقا یافته است و به بهترین جایگاه رسیده‌ایم.

وی خواستار توجه به پروژه‌های آبخیزداری شد و افزود: آب‌ها وارد دریا می‌شود و باید دوباره این آب‌ها را از دریا بگیریم و با هزینه بسیار بالا شیرین‌کنیم.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه ۲۰ دشت استان بوشهر ممنوعه شده است، افزود: با اجرای طرح‌های آبخیزداری می‌تواند این دشت‌ها را احیا کند.

وی خواستار پیگیری برای تکمیل سد دشت پلنگ شد و اضافه کرد: برای توسعه راه‌های استان به قیر نیاز داشتیم که باید وزارت نفت توجه بیشتری به این نیاز استان بوشهر داشته باشد.

گراوند همچنین به موضوع طرح نخلستان اشاره کرد و با تاکید بر تخصیص اعتبارات این طرح، افزود: توسعه آبیاری تحت فشار از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.