| کد خبر: 168211 |

◄ پهلوگیری کشتی‌های 50 هزار تنی در بوشهر

استاندار بوشهر از امکان بهره‌برداری از اسکله مجتمع بندری نگین و لایروبی آن تا پایان امسال خبر داد.

تین نیوز

استاندار بوشهر از امکان بهره‌برداری از اسکله مجتمع بندری نگین و لایروبی آن تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، عبدالکریم گراوند با اشاره به لایروبی  اسکله مجتمع بندری نگین گفت: با لایروبی این اسکله امکان پهلوگیری کشتی‌های تجاری با ظرفیت ۳۰ هزارتن در فاز اول فراهم می‌شود.

او تأکید کرد:  پس از تکمیل عملیات لایروبی در فاز بعد امکان پذیرش و پهلوگیری کشتی‌های تجاری با ظرفیت ۵۰ هزار تن در بندر بوشهر فراهم خواهد شد.

استاندار بوشهر به روند توسعه زیرساخت‌ها در بندر بوشهر اشاره کرد و  یادآور شد: بهره‌برداری از اسکله مجتمع بندری نگین و لایروبی آن تا پایان امسال پیش‌بینی‌شده است.

مهرداد ستوده، معاون امور عمرانی استاندار بوشهر نیز گفت: طرح‌های مختلفی در بنادر استان بوشهر در دست اجرا است که تکمیل این طرح‌ها ظرفیت‌های تخلیه و بارگیری کالا در استان بوشهر را به بیش از دو برابر می‌رساند.

او گفت: بخشی از مردم درزمینهٔ صید و صیادی، بخشی درزمینهٔ دریا و دریانوردی، گروهی درزمینهٔ گردشگری دریایی و گروهی نیز درزمینهٔ تجارت دریایی و صادرات و واردات از طریق دریا فعالیت دارند.

نورالله اسعدی، سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: بنادر استان بوشهر هم درزمینهٔ تجارت، دریانوردی و گردشگری دارای موقعیت بسیار خوبی هستند که در هر یک از این بخش‌ها برنامه‌های خوبی درزمینهٔ توسعه‌ای داریم.

او از بنادر به‌عنوان یکی از محورهای توسعه بازرگانی و تجارت استان بوشهر یاد کرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در ارتباط با تأسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین چهار هزار میلیارد ریال تعهد دارد که احداث تأسیسات مجتمع بندری نگین شامل آب، برق، جاده دسترسی و سایر تأسیسات زیربنایی جزیره نگین با ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

او درباره مجتمع بندری نگین گفت: اسکله ۳۰۰ متری  این مجتمع بندری با مشارکت بخش خصوصی اجرا شده که ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او در ادامه گفت: لایروبی اسکله کانتینری مجتمع بندری نگین بااعتباری بالغ‌بر ۲۱۰ میلیارد ریال آغاز شد و در حال حاضر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اسعدی ادامه داد: در دیگر نقاط استان نیز طرح‌ها و برنامه‌های خوبی داریم که می‌توان به اجرای لایروبی و افزایش عمق کانال دسترسی بندر گناوه، ساخت اسکله جدید در بندر دیر و لایروبی حوضچه بندر دیر اشاره کرد.

او به کاهش نرخ تعرفه برخی خدمات بندری در بوشهر اشاره کرد و گفت: بازنگری در تعرفه‌های بندری و دریایی باهدف کمک به تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، افزایش رقابت‌پذیری خدمات بندری و دریایی در منطقه و جهان، ارتقای توان صادرکنندگان و کاهش هزینه تمام‌شده کالاهای وارداتی انجام‌شده است.

در افقی بلندمدت می‌توان بااتصال به شبکه ریلی و قرار گرفتن در زمره بنادر نسل سوم اشاره کرد که انتظار می‌رود با توجه به تأمین اعتبار فاینانس طرح راه‌آهن بوشهر-شیراز در کمتر از یک دهه آینده شاهد تحقق آن باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.