| کد خبر: 269686 |

تونل شماره ۱ راه کربلا در مسیر ایلام - مهران زیربار ترافیک رفت

طول این تونل که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۸ آغاز شد، ۸۴۴ متر می باشد و ۱۲۰۰ متر نیز عملیات راهسازی طرفین آن نیز به انجام رسید و شاهد تکمیل و زیر بار ترافیک قرار گرفتن این پروژه مهم هستیم.

تین نیوز

 تونل اول راه کربلا در مسیر ایلام - مهران به طول ۸۴۴ متر زیربار ترافیک رفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در خصوص تکمیل تونل شماره ۱( کیلومتر ۵) بزرگراه ایلام- مهران اظهار کرد: طول این تونل که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۸ آغاز شد، ۸۴۴ متر می باشد و ۱۲۰۰ متر نیز عملیات راهسازی طرفین آن نیز به انجام رسید و شاهد تکمیل و زیر بار ترافیک قرار گرفتن این پروژه مهم هستیم.

وی اعتبار هزینه شده برای این تونل را بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با زیر بار ترافیک قرار گرفتن تونل  شماره اول واقع در کیلومتر ۵ بزرگراه ایلام- مهران تقریباً تمامی این مسیر چهار خطه شده و یکی از پر حادثه ترین نقاط جاده ای استان حذف می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را ۲۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: نزدیک به۸۰ درصد این اعتبار در دولت سیزدهم هزینه شده است.

دوستی با بیان اینکه  تونل شماره ۲ محور ایلام- مهران نیز به طول ۷۲۰ متر در ایام اربعین سال جاری به بهره برداری رسید، تصریح کرد: حذف نقاط پرحادثه ، ارتقا ایمنی مسیر و تسهیل تردد در راستای چهارخطه شدن مسیر ایلام - مهران از اهداف احداث دو تونل محور ایلام مهران است.

حسن بهرام نیا، استاندار ایلام نیز گفت : امیدواریم همه کسانی که از این مسیر استفاده می کنند سفری ایمن، راحت و سالم داشته باشد.

بهرام نیا یکی از مطالبات اصلی مردم و زوار اربعین حسینی، چهار خطه کردن مسیر تردد زوار از شهرستان چرداول(یکی از ورودی های مهم استان ) تا مهران بوده است عنوان کرد و افزود: در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به این امر شده است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت : مجموع هزینه احداث تونل شماره (۱) محور ایلام- مهران، ۲۲۴ میلیارد تومان و هزینه احداث تونل شماره (۲)، ۲۳۵ میلیارد تومان  است که در مجموع ۴۵۹ میلیارد تومان برای احداث این دو تونل هزینه شده است.

وی اضافه کرد: اعتبارات این بخش از محل اعتبارات ملی، استانی و اعتبارات سفر ریاست جمهوری و بخشی هم از اعتبارات اربعین بوده است.

استاندار ایلام گفت: از ورودی استان(محور حمیل- ایلام) تونل های زیادی وجود دارد که در حال طراحی است که طبق زمانبندی ظرف چند سال آینده، کل مسیر و محورهای مواصلاتی ورودی استان چهارخطه شود. همچنین مسیر مهران - دهلران - اندیمشک نیز در چند نقطه درحال فعالیت عمرانی جاده سازی و چهارخطه شدن است.

بهرام نیا، استاندار ایلام از همه دست اندرکاران، پیمانکاران و مجموعه معاونت عمرانی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان که در راستای تکمیل و به بهره برداری رساندن این پروژه تلاش نمودند تقدیر و تشکر کردند.

حجت الاسلام و المسلمین «اله نور کریمی تبار»، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در این مراسم با تبریک سال نو و حلول ماه رمضان اظهار کرد: خدا را شکر با پی گیری استاندار ایلام و سایر مسئولین استان و زحمات  اداره کل راه و شهرسازی استان در دولت سیزدهم  قدم های بسیار خوبی برای احداث زیر ساخت های حوزه راه استان برداشته شده و امروز شاهد افتتاح یک تونل مهم در مسیر ایلام به مهران هستیم و این اقدامات مهم در حوزه زیرساخت های استان در شرایط اقتصادی موجود که نتیجه تحریم های ظالمانه است قابل تقدیر است.

 تکمیل و زیر بار ترافیک رفتن تونل شماره یک مسیر ایلام - مهران، نقش مهمی در راستای تسهیل تردد مسافران، گردشگران نوروزی و زوار عتبات عالیات در استان ایلام دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.