| کد خبر: 265671 |

در بازدید وزیر کشور از تونل کبیرکوه عنوان شد؛

اتمام عملیات لاینینگ تونل بزرگ کبیرکوه و سایرتونل های مسیر

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام دربازدید وزیرکشور از تونل کبیرکوه از اتمام عملیات لاینینگ تونل کبیر کوه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان ایلام، احمد وحیدی وزیر کشور به همراه حسن بهرام نیا استاندار ایلام، معاونین استاندار، فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مدیران و مسئولان استان از تونل کبیر کوه بازدید کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در این بازدید گفت: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران، پیمانکاران و مشاورین و حمایت مسئولان امروز با اتمام عملیات لاینینگ تونل بزرگ کبیرکوه و سایر تونل های مسیر این پروژه عظیم ملی یک قدم دیگر به بهره برداری نزدیک تر شد.

فرشاد دوستی بهره برداری از تونل کبیرکوه را از مطالبات به حق و آرزوی دیرینه مردم شهرستانهای جنوبی استان به خصوص مردم شریف شهرستان آبدانان دانست و افزود: افتتاح کامل تونل کبیرکوه منوط به اجرای سیستم روشنایی و تهویه بوده که نیازمند تأمین اعتبار است و انتظار داریم وزیر کشور در این زمینه پیگیری لازم را در دستور کار قرار دهند تا در سفر آینده رئیس جمهوری به استان شاهد بهره برداری از این پروژه عظیم ملی باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی هدف از اجرای این تونل را علاوه بر تسهیل تردد بین شهرستانهای دره شهر و آبدانان در استان ایلام، ایجاد یک محور جاده ای مناسب برای ارتباط استان های مرکزی کشور از طریق مرزهای بین المللی مهران و در آینده نزدیک مرز چیلات با کشور عراق دانست و افزود: با بهره برداری از تونل کبیرکوه پیچ های پر خطر و گردنه های سخت گذر و برفگیر مسیر قدیم حذف خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع تونل های کبیر کوه ۷ کیلومتر طول دارند، طول تونل اصلی کبیرکوه چهار هزار و ۷۵۰ متر است که دومین تونل جاده ای کشور محسوب می شود.

دوستی افزود: در مسیر تونل کبیرکوه از سمت آبدان ان ۱۱ کیلومتر عملیات راه سازی (۶ کیلومتر به سمت مورموری و دهلران و ۳ کیلومتر به سمت شهر آبدانان و ۲ کیلومتر رمپ و لوپ پل زیرگذر) در مرحله روسازی و آسفالت می باشد و پل زیر گذر آن نیز احداث و تکمیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص مسیر تونل کبیر کوه از سمت شهرستان دره شهر گفت: از سمت شهرستان دره شهر ۶.۵ کیلومتر راه سازی در حال انجام است که در این شش و نیم کیلومتر در مجموع ۹ رشته تونل  و گالری (تونل مصنوعی) به طول ۲۲۵۰ متر احداث شده که بیشتر آن ها به صورت سه خطه به خاطر سراشیبی و ایجاد مسیر سبقت احداث شده اند.

وزیر کشور در بازدید از تونل کبیر کوه این طرح را یک ابر پروژه دانست و احداث آن توسط راه و شهرسازی استان ایلام به وسیله پیمانکاران و مشاورین بومی استان را کاری بزرگ دانست و افزود: تلاش این عزیزان با وجود داشتن مطالبات زیاد قابل ستایش است.

وزیر کشور افزود: بهره برداری از تونل عظیم کبیرکوه یکی از راه های توسعه استان ایلام به خصوص جنوب استان می باشد و مسیر توسعه استان در بخش های دیگر را تسهیل می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.