| کد خبر: 253341 |

فرودگاه ایلام؛ از کاهش ۲۰ دقیقه ای مدت پرواز تا میزبانی پروازهای عتبات

کاهش ۲۰دقیقه ای مدت زمان پرواز، سه پروژه ترمینال جدید، موتورخانه مرکزی و محوطه سازی در فرودگاه، بهسازی اماکن داخلی، خدمت رسانی به زوار عتبات عالیات و فعالیت جهادی در ایام اربعین مهم ترین اقدامات انجام شده در فرودگاه ایلام طی یک سال گذشته بود.

تین نیوز

کاهش ۲۰دقیقه ای مدت زمان پرواز، سه پروژه ترمینال جدید، موتورخانه مرکزی و محوطه سازی در فرودگاه، بهسازی اماکن داخلی،خدمت رسانی به زوار عتبات عالیات و فعالیت جهادی در ایام اربعین مهمترین اقدامات انجام شده در فرودگاه ایلام طی یک سال گذشته بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اقدامات انجام شده در فرودگاه ایلام طی یک سال گذشته به شرح زیر است:

۲۰ دقیقه کاهش مدت زمان پرواز

در حوزه عملیات هوانوردی پیگیری اصلاح طرح های پروازی که با پیگیری های انجام شد که با تأیید مسیر جدید، مدت زمان پرواز تا ۲۰ دقیقه کاهش یافت.

سیستم های ناوبری فرودگاه به صورت دوره ای چک شد، همچنین بررسی دستگاه های ارتباطی و ناوبری با هواپیمای مخصوص Flight Check انجام گرفت.

 خدمات پروازی ناوبری هوایی نیز به شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه و هواپیماهای عبوری از استان ارائه شد. 

سه پروژه ترمینال جدید، موتورخانه مرکزی و محوطه سازی

شایان ذکر است در حوزه عملیات فرودگاهی نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته که می توان به رائه خدمات فرودگاهی و پروازی با انجام ۱۸۵۲ سورتی پرواز با جابجایی بیش از ۱۶۴۳۹۰ مسافر و با جابجایی ۱۳۶۲ تن بار از طریق فرودگاه اشاره کرد.

زیر ساخت های فرودگاهی با سه پروژه مهم ترمینال جدید ، موتورخانه مرکزی ، محوطه سازی با اعتبار کلی ۱۵۰۰ میلیارد ریال که در سال گذشته با جذب اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریالی جهت انجام پروژه های فوق انجام گرفته است.

مسیرهای دسترسی به ترمینال جدید در ایام اربعین با جذب اعتبار ۱۰ میلیارد ریال مهیا شد. 

 همچنین پارکینگ اضطراری اربعین جهت پارک بالگرد به موازات پارکینگ اصلی و همچنین پارکینگ ایستگاه موقت تاکسی و اتوبوس در مجاورت ترمینال جدید با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال آماده شد.

بهسازی اماکن داخلی فرودگاه ایلام 

بهسازی اماکن داخلی فرودگاه مهمان سراها و منازل سازمانی و سایه بان با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال انجام شد.

از سوی دیگر با تأمین و جذب اعتبار تجهیزات ترمینالی(صندلی ترمینالی ،کانتر پرواز ، توزین بار ، نوار نقاله و حمل وسایل مسافران به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال خریداری شد.

جذب و خرید سیستم های سرمایشی و گرمایشی به مبلغ ۵ میلیارد ریال نیز در راستای رفاه مسافران صورت گرفت.

در حوزه خدمات رفاهی به کارکنان این فرودگاه نیز با پرداخت ۱۹۰ میلیارد ریال بابت حقوق و مزایا به کارکنان و شرکت های طرف قرارداد نیروی انسانی این فرودگاه، خدمت رسانی شد

 امور رفاهی کارکنان و ارائه خدمات و هماهنگی با بانک های استان و ستاد شرکت در خصوص ارائه تسهیلات بانکی که در این راستا علاوه بر پرداخت تسهیلات از طریق بانک های استان وام قرض الحسنه از طریق بانک مهر ایران با بازپرداخت ۵ ساله به میزان ۱۵ برابر حقوق به کارکنان که در حال پرداخت است، مورد پیگیری قرار گرفته است. مچنین به ایثارگران، جانبازان و معلولین در فرودگاه، خدمات ویژه ارائه شد.

فعالیت ها و خدمات ایام اربعین حسینی( ع )در فرودگاه ایلام

تعداد پروازهای ورودی و خروجی افزایش یافت، امداد و نجات، حمل مصدوم به صورت VIP انجام شد.

حمل و جابجایی اقلام دارویی و خوراکی ۳۵ تن ( ۲ تن اقلام دارویی ، ۳۳ تن خوراکی و آب معدنی) صورت گرفت.

موکب اربعین در فرودگاه برقرار شد صبحانه به مدت ۱۲ روز صبحانه و پذیرایی نهار و شام به تعداد ۲۱۰۰ پرس غذای گرم و آب معدنی (با همکاری یگان حفاظت سپاه ، مردم خیر و استانداری استان ایلام ) و هزینه بالغ بر ۲۵۰۰ میلیون ریال سرو شد.

 فرودگاه های کشور و شرکت های هواپیمایی ، پلیس و یگان حفاظت سپاه به تعداد ۱۹۴ نفر در قالب ۳۵ خانواده در مدت ۲۱ روز پذیرایی شدند.

  در این راستا ترمینال جدید جهت انجام موارد اضطراری با احداث مسیرهای دسترسی به ترمینال جدید ، پارکینگ زائران در لند ساید و پارک به صورت موقت آماده شد.

 همچنین بالگرد در ایرساید با هزینه بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

 گفتنی است بیمارستان صحرایی هوا نیروز و ارتش همراه با امکانات بیمارستانی کامل از جمله ( اتاق عمل و ۱۵ تخت بیمارستانی ) جهت پذیرش اضطراری مستقر شد.

 ۲ فروند پهپاد متعلق به نیروی انتظامی نیز به مدت ۲۰ روز در فرودگاه به منظور پایش کامل مسائل امنیتی و تردد زوار از فرودگاه تا مسیر ایلام به مهران استقرار یافت.

خدمت رسانی به زوار عتبات عالیات در فرودگاه ایلام  

 کمیته امنیت و حفاظت و مصوب نمودن برنامه های امنیتی در ایام اربعین حسینی(ع) و حضور ۲۴ ساعته نماینده حراست ، پلیس ، سپاه حفاظت و مدیریت و پرسنل عملیات فرودگاهی جهت خدمات رسانی به زوار تشکیل شد.

پایش تصویری و آمادگی دوربین های مدار بسته فرودگاه به صورت ۲۴ ساعته انجام شد.

از محوطه های فرودگاهی و ترمیم و تعمیر نقاطی از فنس و سیم خاردار دیوار حفاظتی نیز در این مدت بازدید به عمل آمد.

تردد شخصیت های لشکری و کشوری از پاویون و اطلاع رسانی به سپاه و پلیس فرودگاه در خصوص محافظت از آنان انجام گرفت.

همچنین نظارت کامل بر تردد افراد و خودروهای مسافران و زوار در ایام اربعین و رصد نمودن خودروهای بلاصاحب پارک شده در بلوار و محوطه های فرودگاه و اطلاع رسانی به پلیس انجام شد.

از طرف دیگر سیستم های گذرنامه و نهاد جهت آمادگی پرواز های احتمالی اربعین به عتبات عالیات آماده شد.

گفتنی است بالگردهای نظامی و ارتش و نیروی انتظامی به منظور پوشش امنیتی زوار در ایام اربعین مستقر شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.