| کد خبر: 251250 |

مرگ سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به علت آلودگی هوا

رییس مرکز بهداشت ایلام گفت: هشت بیماری اول عامل مرگ و میر در دنیا طبق تحقیقات انجام گرفته ناشی از آلودگی های هوا است و سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به علت این آلودگی ها جان خود را از دست می دهند.

تین نیوز

رییس مرکز بهداشت ایلام گفت: هشت بیماری اول عامل مرگ و میر در دنیا طبق تحقیقات انجام گرفته ناشی از آلودگی های هوا است و سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به علت این آلودگی ها جان خود را از دست می دهند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، احسان نظری روز دوشنبه در همایش زنگ هوای پاک در دبستان دخترانه سما ایلام اظهار داشت: با توجه به حجم زیاد آلودگی ها و صنایع آلاینده سن ابتلا به بیماری های ریوی، قلبی و عروقی پایین آمده و میزان مرگ و میرها کاهش یافته است.

وی افزود: همه موجودات زنده اعم از انسان ها، جانوران و گیاهان برای ادامه حیات خود به هوای سالم و پاک احتیاج دارند و حفظ سلامت آب و خاک وظیفه ای همگانی است.

رییس مرکز بهداشت ایلام ادامه داد: همه ما در هر سن و جایگاهی برای حفاظت و مراقبت از محیط زیست وظیفه جدی داریم و باید برخی رفتارهای مخاطره آمیز از جمله تردد با وسایل نقلیه شخصی اصلاح شود.

نظری با بیان اینکه دود خودروهای شخصی بیشترین سهم را در آلودگی شهرها دارند، یادآور شد: باید تردد با خودروهای حمل و نقل عمومی جایگزین تردد با وسایل شخصی شود.

وی به شهروندان توصیه کرد در مکان های شلوغ و به ویژه آلوده از ماسک استفاده کنند و فراگیری حمل و نقل عمومی به یک فرهنگ گسترده در بین مردم تبدیل و فرزندانن از همان کودکی این فرهنگ سازی های حقوق شهروندی را باید یاد بگیرند.

کودکان از سنین پایین به حفاظت از محیط زیست حساس باشند

سرپرست حفاظت محیط زیست استان ایلام هم گفت: کودکان به عنوان آینده سازان، حافظان محیط زیست هستند و باید از همان طفولیت و کودکی نسبت به اهمیت سلامت و حفظ طبیعت و محیط زیست سالم آموزش های لازم را فرا بگیرند.

علیرضا محمدی افزود: کودکان باید از سنین پایین نسبت به حفظ محیط زیست انسانی، جانوری و گیاهی حساس و آگاه باشند تا از سوی این افراد در بزرگسالی خدشه ای به انفال و این سرمایه های تجدیدناپذیر وارد نشود.

وی تاکید کرد: محیط زیست سرمایه ای ارزشمند و متعلق به همه نسل های کنونی و آینده است و باید با حفاظت و حراست از این سرمایه آن را سالم و سلامت به نسل های بعد از خود بسپاریم.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان ایلام یادآور شد: همه ما در قبال محیط زیست وظیفه ای سنگین داریم ، در آیات قرآن، روایات و احادیث نیز نسبت به حفظ و پاسداری از محیط زیست توصیه های اکید شده است.

محمدی ادامه داد: در این میان باید دانش آموزان از کودکی با فراگیری آموزش های لازم نسبت به اهمیت جایگاه محیط زیست آگاه و کوشا باشند و والدین خود را نیز نسبت به این موضوع مهم و حیاتی آگاه کنند.

به گزارش ایرنا، این مراسم در دبستان دخترانه سما وابسته به دانشگاه آزاد واحد ایلام با حضور جمعی از مسوولان ادارات حفاظت محیط زیست، آموزش و پرورش و مرکز بهداشت برگزار شد.

اجرای سرود، دکلمه، نمایش و مسابقه نقاشی با موضوع محیط زیست و هوای پاک از دیگر قسمت های این برنامه بود.

۲۴ تا ۳۰ دیماه به نام هفته هوای پیاک نامگذاری شده است و تحقق هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی شعار امسال این هفته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.