| کد خبر: 246378 |

آغاز رسمی عملیات اجرایی اتصال استان ایلام به شبکه ریلی

طی مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، استاندار ایلام، نماینده های استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی کلنگ اتصال استان به شبکه ریلی از سمت ایلام( چوار) به سمت کرمانشاه رسما به زمین زده شد.

تین نیوز

طی مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، استاندار ایلام، نماینده های استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی کلنگ اتصال استان به شبکه ریلی از سمت ایلام( چوار) به سمت کرمانشاه رسما به زمین زده شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالله بهادری در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: اتصال استان به شبکه سراسری راه آهن حق مردم استان است که سالها مرزدار کشور بوده و اکنون پذیرای میلیونی زائران عتبات عالیات هستند.              

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود: خوشبختانه با پی گیریهای مسئولین و نمایندگان استان پس از شروع عملیات اجرایی اتصال استان به شبکه ریلی از سمت کرمانشاه به ایلام( قطعه ۴)، امروز کلنگ اجرای قطعه دیگر از مسیر ریلی از سمت شهرستان چوارایلام ( قطعه ۱) به طول ۱۷ کیلومتر و اعتبار ۶۴۰ میلیارد تومان به زمین زده شد، برای اجرای این قطعه یک تونل ۲۷۰۰ متری حفاری و ۳۴ دستگاه پل متوسط و یک دستگاه پل بزرگ احداث می شود.

وی افزود: مطالعه دو قطعه میانی نیز به انجام رسیده و به در آینده نزدیک عملیات اجرایی این دو قطعه نیز آغاز خواهد شد و پس از آن یک مسیر به سمت مرکز استان و یک مسیر به سمت مهران و اتصال به راه آهن جنوب در نظر گرفته شده است.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در این مراسم گفت: استان ایلام به دلیل قرار گرفتن در بخش زاگرس مرکزی وضعیت خاص خود را دارد که باعث شده علی رغم منابع فراوان و اخیرا ظرفیت زیارتی عتبات عالیات تا کنون نتواند به توسعه مطلوب که شایستگی آن را دارد دست پیدا کند که می بایست برای توسعه زیرساختهی استان ایلام علاوه بر اعتبارات استانی و اربعین و ردیفهای عادی به اعتبارات ویژه ای فکر کرد که بتواند جوابگوی هزینه های سنگین راه سازی و راه آهن و ... در استان باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: خوشبختانه از سمت تهران دو مسیر برای رسیدن به مرزهای غربی در نظر گرفته شده است، یکی مسیر ملایر- همدان- کرمانشاه و یکی اراک- ملایر- کرمانشاه که از مسیر دوم به کرمانشاه رسیده ایم و برای رسیدن به مرز خسروی و ایلام می بایست اول به اسلام آباد برسیم که هم اکنون عملیات زیرسازی این مسیر با پیشرفت حدود ۶۰ درصد در حال انجام است و از دو راهی اسلام آباد تا استان ایلام ۷۵ کیلومتر مسیر داریم که قطعه چهارم از سمت اسلام آباد آغاز شده و امروز قطعه اول از سمت ایلام نیز کلنگ زنی شد و امیدواریم تا پایان سال دو قطعه میانی را نیز به پیمان بسپاریم.

خادمی در خصوص زمان اتصال استان ایلام به شبکه ریلی را در صورت تأمین اعتبار لازم ۴ ساله دانست.

بهرام نیا استاندار ایلام نیز در این مراسم گفت: نزدیک ۱۰ سال پیش قرار بود اتصال استان ایلام به شبکه ریلی آغاز شود که متاسفانه دولتهای وقت پی گیر این مهم نبوده اند اما تمام تلاش خود را خواهیم داشت که دیگر شاهد توقف اجرا و کندی اجرای این طرح نباشیم.

 نمایندگان استان در مجلس شورای اسلام نیز در این مراسم بر حق قانونی مردم استان با توجه به قانون ششم توسعه که دولت را مکلف بر اتصال مراکز استانها به شبکه ریلی می نماید، خواستار پی گیری و جدیت اجرای این طرح شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.