| کد خبر: 224235 |

مدیرکل گمرک ایلام: مرز تجاری مهران باز است

مدیرکل گمرک استان ایلام با بیان اینکه مرز تجاری مهران بدون هیچ مشکل خاصی همچنان در حال انجام مراودات تجاری و بازرگانی با کشور عراق است، گفت: تاکنون در خصوص بسته شدن مرز، دستورالعملی ابلاغ نشده است.

تین نیوز

مدیرکل گمرک استان ایلام با بیان اینکه مرز تجاری مهران بدون هیچ مشکل خاصی همچنان در حال انجام مراودات تجاری و بازرگانی با کشور عراق است، گفت: تاکنون در خصوص بسته شدن مرز، دستورالعملی ابلاغ نشده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، روح‌الله غلامی در خصوص بسته شدن گذرگاه‌های مرزی ایران و عراق بدلیل شیوع نوع جدید کرونا از سوی طرف عراقی، اظهار داشت: تا این لحظه مراودات تجاری از مرز بین‌المللی مهران در جریان است و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

وی افزود: طی روز گذشته، رایزنی‌های لازم از طریق تماس تلفنی با مقامات مسوول عراقی در این خصوص انجام شده است و بر اساس اعلام نظر آنها هیچ‌گونه مشکلی در خصوص فعالیت تجاری در مرز بین‌المللی مهران با کشور عراق وجود ندارد.

وی یادآور شد: چنانچه مسوولان عراقی تصمیمی در خصوص بسته شدن مرز تجاری مهران اتخاذ کنند اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

مدیرکل گمرک استان ایلام تاکید کرد: روزانه کامیون‌های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین‌المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می‌شوند که تمامی این کامیون‌ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک، موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

غلامی گفت: تشدید اقدام‌های بهداشتی در مرز و غربالگری و پایش بهداشتی رانندگان و همچنین ضدعفونی کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی در راستای مقابله با کرونا در مرز بین‌المللی مهران انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، طی روزهای گذشته در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی اخباری مبنی بر بسته شدن مرزهای زمینی عراق با ایران منتشر شده که هنوز به صورت رسمی چنین مطلبی از سوی طرف عراقی اعلام نشده است.

در هر روز کاری تعداد ۳۰۰ دستگاه کامیون از طرف عراق برای انتقال کالاهای تجاری به عراق وارد محوطه پایانه مرزی مهران می‌شود.

اقلام خوراکی، مصنوعات پلاستیکی، شیشه‌جات، قطعات و محصولات خودرویی، فولاد، سرامیک، کاشی و مصالح ساختمانی از جمله موارد صادارتی تجار ایرانی از گمرک مهران به آنسوی مرز است.

شهر مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی، مهمترین و اصلی‌ترین مسیر تردد خودروهای شخصی، کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات عراق است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.