| کد خبر: 221600 |

۲ هزار و ۴۷۰ فقره کارت سلامت برای رانندگان ایلامی صادر شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۴۷۰ فقره کارت سلامت برای رانندگان فعال این استان صادر شده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۴۷۰ فقره کارت سلامت برای رانندگان فعال این استان صادر شده است.

به گزارش تین نیوز، نورالله دلخواه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ۲ مرکز تخصصی طب کار در استان جهت انجام معاینات پزشکی رانندگان ناوگان جاده ای زیر نظر این اداره کل مشغول به فعالیت هستند.

دلخواه گفت: در این مراکز آزمایشاتی از قبیل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، روانشناسی، معاینات پزشکی بالینی فرد نظیر فشار خون، نوار قلب و آزمایشات روتین مانند قند خون، چربی خون و غیره جهت بررسی سلامت رانندگان انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام یادآور شد: با توجه به الزامی بودن کارت هوشمند فعالیت رانندگان حرفه ای در بخش حمل و نقل جاده ای، دارا بودن کارت صحت و سلامت از جمله شرایط دریافت کارت مذکور هستند.

وی اضافه کرد: اخذ کارت صحت و سلامت از جمله شرایط بسیار مهم داشتن کارت هوشمند برای فعالیت حرفه‌ای رانندگان در بخش حمل و نقل جاده‌ای است.

مدیرکل حمل و نقل جاده ای ایلام ادامه داد: رانندگان ناوگان باری و مسافری استان برای اخذ کارت سلامت با در دست داشتن معرفی‌نامه از مراکز صدور کارت هوشمند به مراکز طب کار سلامت شغلی رانندگان مراجعه کنند.

دلخواه از صدو ۳ هزار و ۸۷۰ کارت هوشمند برای رانندگان خبر داد و گفت: نزدیک به هفت هزار راننده در بخش حمل و نقل بار در استان ایلام فعال هستند.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

توپوگرافی خشن، وجود ناهمواری و پستی و بلندی فراوان در کنار کوهستانی بودن بخش عمده‌ای از ایلام باعث شده است این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور حتی استان‌های همسایه از حیث راه از کم توسعه‌ یافته‌ترین مناطق باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.