| کد خبر: 214686 |

استاندار ایلام: راه‌آهن مهمترین زیرساخت مورد نیاز اربعین است

استاندار ایلام راه‌آهن را یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های مورد نیاز برای برگزاری راهپیمایی اربعین برشمرد و گفت: مسیر راه‌آهن ایلام به مهران و عراق امتداد پیدا می‌کند و زیرساخت مناسبی برای تسهیل در تردد زائران اربعین است.

تین نیوز

استاندار ایلام راه‌آهن را یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های مورد نیاز برای برگزاری راهپیمایی اربعین برشمرد و گفت: مسیر راه‌آهن ایلام به مهران و عراق امتداد پیدا می‌کند و زیرساخت مناسبی برای تسهیل در تردد زائران اربعین است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا،  قاسم سلیمانی‌دشتکی روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه استانی اربعین اظهار داشت: تکمیل زیرساخت های اربعین موجب تحول اساسی در توسعه اقتصادی و افزایش موقعیت راهبردی این استان می‌شود.

وی یادآور شد: با وجود شیوع کرونا باید باید زیرساخت‌های استان را برای اربعین فراهم کنیم زیرا کرونا روزی تمام خواهد شد.

استاندار ایلام گفت: راه‌های ارتباطی شامل تونل دوم آزادی، ادامه تکمیل راه ایلام- مهران - پل هوایی پارکینگ اربعین، چهارخطه کردن مسیر ایلام به پایانه مرزی و مسایل داخل پایانه اولویت‌های مهم استان در اربعین است.

سلیمانی‌دشتکی اظهار داشت: علاوه بر این کمک به شهرهای مسیر تردد زوار اربعین نیز مورد نظر ماست که باید از اعتبارهای اربعین و اعتبار عمرانی استانی برای تکمیل زیرساخت‌های آنها اختصاص پیدا کند.

وی افزود: آماده کردن زیرساخت‌ها علاوه بر بعد اقتصادی و توسعه‌ای استان از نظر فرهنگی اجتماعی و اهمیت و جایگاه معنوی اربعین بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: اگر اربعین برگزار شود باید کمیته‌های آن نیز  فعال شود اما حتی اگر اربعین به دلیل کرونا به سال آینده موکول شد باید زیرساخت‌ها به نحو مناسبی تکمیل شوند تا سال آینده مسیر تردد زوار هموارتر شود.

استاندار ایلام در ادامه به مکاتبه، دیدار و صحبت با نمایندگان مجلس برای تصویب و حمایت از منطقه آزاد مهران اشاره کرد و گفت: مناطق آزاد بیشتر در جنوب و شمال کشور است و در غرب کشور منطقه آزاد نداریم.

سلیمانی‌دشتکی اظهار داشت: موقعیت مهران باید بیشتر تشریح شود زیرا با توجه مراودات تجاری، مذهبی و قومی از گذشته تاکنون می‌تواند یک منطقه راهبردی تجاری باشد و امید ما برای تجارت از طریق این مرز است.

وی افزود: به خاطر مجاورت مرزی و قابلیت‌های قومی و فرهنگی با وجود حضور نیروهای ایرانی‌الاصل در مجلس و در بین مقام‌های کشور عراق، برخی از آنها برای سرمایه‌گذاری در ایلام اعلام آمادگی کرده‌اند که نیاز است پیگیری‌ها همچنان تداوم پیدا کند و منطقه آزاد به ثمر برسد.

وی اضافه کرد: قرار است یک گروه کارشناس از مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی موقعیت مرز مهران در استان حضور پیدا کند.

سالانه بیش از چهار میلیون زائر در ایام اربعین از طریق مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق سفر می‌کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حامد 0 0

    با توجه به اختلاف مرزی در اروندرود ،ساخت راه آهن ایلام به خانقین در کردستان عراق بهتر از ساخت راه آهن شلمچه به بصره است.