| کد خبر: 200271 |

افزایش ترافیک در ایلام/ خیابان های شهر ظرفیت ندارند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: ازنظر کارشناسان ورود بی ضابطه خودروهای شخصی بدون در نظرگرفتن حجم و ظرفیت خیابان ها عمده ترین دلیل تراکم ترافیک در شهر ایلام است.

تین نیوز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: ازنظر کارشناسان ورود بی ضابطه خودروهای شخصی بدون در نظرگرفتن حجم و ظرفیت خیابان ها عمده ترین دلیل تراکم ترافیک در شهر ایلام است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، سرهنگ ابوالفضل کوهزادی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: طبق آمارهای رسمی منتشره سهم خانوارهای استفاده کننده از خودروی شخصی از۱۶.۱درصد درسال های گذشته به ۴۸.۶درصد درسال جاری رسیده است.

وی افزود: این موضوع نشان می دهد بیش از نیمی از خانوارهای ایلامی دارای خودروی شخصی هستند، امابا توجه به اینکه برخی از آنان بیش از یک خودرو دارند، نمی توان رقم دقیقی درخصوص تعداد مالکیت خانوارها ارائه کرد.

وی ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ، تغییرات کمی و کیفی و  افزایش میزان مطلوبیت این بخش ازحمل ونقل می تواند زمینه گرایش شهروندان را به استفاده گسترده از تاکسی  در سفرهای شهری فراهم کند.

کوهزادی تصریح کرد: به طور منطقی تازمانیکه کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی مطابق استاندارهای روز ارتقا پیدا نکند نمی توان انتظار استفاده گسترده از این بخش را داشت.

وی بابیان اینکه مطابق بررسی های صورت گرفته به طورمیانیگن هرشهروندی درماه ۳تا ۴بار با تاکسی سفر می کند افزود: پیش بینی می شود با توجه وضعیت پیش آمده درکشور و سهیم بندی سوخت ،استفاده مردم از تاکسی نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته باشد.     

رئیس پلیس راهوردر پایان گفت: به هرحال حوزه ترافیک یک حوزه فعال است که حل مشکلات مربوط به این حوزه درگرو همیاری، همکاری و همفکری همه دستگاهای مسئول و مشارکت خود مردم است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.