| کد خبر: 265326 |

◄ آشنایی با فاز یک آزادراه شمالی کرج و دو پل بزرگ B0 و B1

بهره برداری از فاز یک آزادراه شمالی کرج و دو پل بزرگ B0 و B1 جزو این پروژه ها است.

تین نیوز

براساس اعلام معاون اجرایی رئیس جمهور، آیت الله سید ابراهیم رئیسی برای دومین بار میهمان مردم استان البرز شده است و پروژه های مهمی را برای مردم این استان به بهره برداری می رساند. بهره برداری از فاز یک آزادراه شمالی کرج و دو پل بزرگ B0 و B1 جزو این پروژه ها است.

به گزارش تین نیوز، پروژه های در انتظار بهره برداری در سفر رییس جمهور به کرج، متشکل از ۵۶ طرح بزرگ عمرانی در حوزه صنعتی، کشاورزی، بهداشتی، حمل ونقل و اجتماعی با سرمایه ای معادل ۱۹ هزار میلیارد تومان است که ۴۳ پروژه عمرانی دولتی با اعتباری معادل ۶ هزار و ۴۰۶ میلیارد تومان و ۱۳ طرح صنعتی و کشاورزی با اعتباری معادل ۱۲ هزار و ۴۸۴ میلیارد تومان را شامل می شود.

خبر مهم و پربازدید امروز را بخوانید:

◄ فروش تریلی چینی خوش قیمت با آپشن های جدید آغاز شد + جزئیات

 

دو پل بزرگ B۰ و B۱ در انتهای آزادراه همت - کرج

نخستین پروژه مورد بازدید خبرنگاران در این سفر، پل B۰ و B۱ بود که این پل ها در انتهای آزادراه همت - کرج واقع شده و در صورت بهره برداری، بخش مهمی از ترافیک آزادراه فعلی تهران - کرج را رفع خواهند کرد.

به گفته استاندار البرز، سازه پل B۰ از ترکیب بتن با کابل ساخته شده و ادامه آزادراه شهید همت - کرج محسوب می شود؛ همچنین طول آن حدود ۶۳۰ متر و ۳۵ متر ارتفاع برآورد می شود. اگرچه کار این پروژه از حدود ۸ سال قبل آغاز شده اما حدود ۴ ماه پیش فاز اجرایی آن توسط پیمانکار شروع و با ایجاد ورودی ها و خروجی های متعدد به نام شهید سلیمانی مزین شد که تاکنون ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ ۷۰ درصد هزینه این پروژه تامین مالی شده و ۳۰ درصد باقی مانده که حدود ۷ هزار میلیارد تومان برآورد می شود که با همکاری ۵۰ درصدی شهرداری کرج و دولت تأمین خواهد شد. با این حال تاکنون کمتر از هزار میلیارد تومان (۹۴۰ همت) را پیمانکار تأمین کرده و ۱۰۰ میلیارد تومان هم در پروژه هزینه شده است.

پروژه پل B۱ روی رودخانه کرج و بر روی تصفیه خانه بیلقان واقع شده است این پل به ارتفاع ۱۳۰ متر، دهانه ۱۸۰ متر و طول یک هزار و ۵۰ متر بلندترین پل خاورمیانه محسوب می شود و پیچیده ترین پل کشور به لحاظ مهندسی است. استاندار البرز می گوید: ساخت این پروژه از سال ۹۵ آغاز شده و از سال ۱۴۰۲ با ۲۰ درصد پیشرفت تحویل گرفته ش و برای پیشبرد این پروژه از مجهزترین دستگاه های روز دنیا استفاده شده است.

فاز یک آزادراه شمالی کرج (شهید سلیمانی)

پروژه عمرانی دیگری که خبرنگاران در این تور رسانه ای از آن بازدید کردند، آزادراه شمالی کرج بود که از انتهای آزادراه شهید همت - کرج، تقاطع جاده چالوس آغاز و به آزادراه کرج - قزوین منتهی می شود. ساخت این آزادراه حدودا ۱۸ کیلومتری از سال ۱۳۹۵ آغاز شده بود و در حال حاضر حدود ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فاز نخست این آزادراه به طول ۷.۶ کیلومتر از بخش میانی پروژه، در حد فاصل تقاطع طالقانی شمالی تا تقاطع بلوار انقلاب شمالی قرار دارد که آماده بهره برداری شده و به زودی افتتاح خواهد شد.

با تکمیل بقیه فازهای این پروژه حدود ۴۰ درصد از ترافیک ورودی به البرز کاهش می یابد و این پروژه در واقع مکمل ادامه آزادراه همت - کرج در استان البرز است.

استاندار البرز در مورد آزادراه شهید سلیمانی اظهار کرد: در ۱۰ ماه گذشته بخش میانی این اتوبان با طول ۷.۶ کیلومتر به بهره برداری رسیده است. حدود ۴.۲ میلیون مترمکعب خاکبرداری و ۱۲۰ هزار تن آسفالت انجام شده و تقریباً ۶۵ هزار مترمکعب بتن ریخته شده است.

ساخت این آزادراه از سال ٩٢ در دست مطالعات بوده و از سال ٩۵ عملیات اجرایی آن آغاز شده؛ طول کل این پروژه حدود ۱۸ کیلومتر است که بخش میانی آن آماده بهره برداری شده و پیش بینی می شود طی روزهای آینده با حضور رئیس جمهور به بهره برداری برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اسماعیلی 8 1

    تا زمانی که زیر بار ترافیک نره جلو جلو تعریف نکنید. برید آخرشو در اتوبان تهران کرج ببینید ترافیک افتضاح به فکر اونجا باشید ریس جمهور صبح وعصر ببرید اونجا ??

  • امیر 6 1

    لطفا روشنایی معبر از میدان حافظ تا تونل شماره ۱ و اصلاح روشنایی داخل تونل و پل بعد از آن اقدام گردد ، به این مسیر توجه کنید و شبرنگ نیز نصب کنید ، حتما خودتان وقتی هوا تاریک هست از این مسیر دیدن کنید ، نا سلامتی مرکز استان هستیم و مسیر عبور ، آبرو حفظ کنیم !!!

  • رضا 8 2

    سلام
    اشتباه مسولین این بود که بودجه صرف کردن برای طالقانی شمالی تا انقلاب اقایان فکر تو سرشون نیست به جای این کا ر اول باید پلهای بی صفر وبی یک تکمیل کرده تا مردم در مرحله اول ازش استفاده میکردن برای رفت و امد و بار ترافیک هم کم میشد نه طالقانی به انقلاب تکمیل کنند که هیچ بهره برداری ازش نمیشه اینا همش خوش رقصی مسولین است

    • شهریار 0 1

      اتفاقا روی بار ترافیک درون شهری کرج تاثیر قابل توجهی داره. بلوار موذن تشریف بیارید قفل ترافیکه به خاطر دانشگاه آزاد. امیدوارم ترافیک درون شهری محدوده گوهردشت سبک بشه. و فاز نهایی کل پروژه هم تا سال آینده به بهره برداری کامل برسه.

  • ایرانی آباد و آزاد 5 3

    رئیسی هم برای نمایش هر قطعه و پلی که از این پروژه به اتمام میرسه میاد کرج و افتتاح میکنه عین بیمارستان فردیس که هر بخشش را افتتاح کرده درصورتیکه این بیمارستان شش ماهه کار می کنه !!! سفرهای پرهزینه برای مردم و کشور و البته نمایشی و بی خاصیت برای مردم بیچاره...

  • ناشناس 2 0

    آزاد راه شمال در دولت قبل افتتاح شده ولی باز منتظر مجدد افتتاح توسط رئیسی باشید

  • جعفر 2 0

    فرصتی برای بخور بخور هزاران ملیاردی وگرنه اینو ب ی شرکت خصوصی بده میاد بتونش رو میزنه اینهمه بریز و بپاشم نمیخواست تازه باید مراقب باشید جوون مردم از اون بالا خودشو نندازه پایین کل پروژه تون رو زیر سوال ببره