| کد خبر: 201563 |

میانگین تردد ساعتی در البرز ۴ برابر متوسط کشور است

معاون عمرانی استانداری البرز گفت: میانگین تردد ساعتی خودروها در محورهای استان البرز بیش از ۴ برابر دیگر محورهای کشور است.

تین نیوز

معاون عمرانی استانداری البرز گفت: میانگین تردد ساعتی خودروها در محورهای استان البرز بیش از ۴ برابر دیگر محورهای کشور است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، علی درویش پور پیش از ظهر پنج شنبه در رزمایش آغاز طرح انتظامی ترافیکی زمستان انسال که در ستاد فرماندهی انتظامی استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از معضلات و چالش های موجود در کلان‌شهرها، مسئله ترافیک است.

وی به داشتن برنامه منظم برای ارتقای انظباط ترافیکی تاکید کرد و گفت: مسئولان حاضر در طرح زمستانی به مدت سه ماه به صورت شبانه روزی برای تامین امنیت هموطنان، آسایش، رفاه، نظم و انضباط اجتماعی در سطح راه های شهری و جاده ای تلاش می کنند.

معاون عمرانی استانداری البرز به جایگاه ویژه استان البرز در اجرای طرح زمستانی اشاره کرد و گفت: این استان نیم درصد راه های کشور را دارد و ۱۸ درصد ترافیک ملی راه بدوش می کشد.

درویش پور با اشاره به اینکه میانگین تردد ساعتی در راه های  البرز بیش از هزار و ۷۰۰ تردد است، گفت: میانگین تردد ساعتی خودروها در محورهای استان البرز بیش از ۴ برابر دیگر محورهای کشور است.

وی با اشاره به اینکه البرز استانی پر تردد و عبوری است، گفت: مقام معظم‌رهبری نیز بر به حداقل رساندن تصادفات و تلفات ناشی از آن و رساندن آن به صفر تاکید دارند.

معاون عمرانی استانداری البرز با اشاره به اینکه امروزه حوادث رانندگی یکی از عوامل مهم مرگ و میر در دنیا به ویژه در ایران است، گفت: در سنوات گذشته طی سال های ۷۳ تا ۹۰ این آمار در کشورمان حداقل دو برابر شده بود اما طی چند سال اخیر با برنامه ریزی خوب دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی این موارد به حداقل رسیده است.

به گفته درویش پور در نیمه نخست امسال با کاهش تصادفات در استان مواجه هستیم.

وی گفت: این طرح با ۲۲ اکیپ راهداری، ۱۲ اکیپ هلال احمر، بیش از ۵۰۰ نیروی اورژانش و ۱۶۰ دستگاه امداد خودرو در قالب ۹۰۰ تیم طی سه ماه در استان اجرا خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.