| کد خبر: 150425 |

در جلسه شورای شهر مطرح شد:

دغدغه‌ای به نام بزرگراه شمالی کرج؛ اراضی اطراف پروژه فریز شود

موضوعات مهمی چون رفع تملکات پروژه بزرگراه شمالی کرج، فریز کردن زمین‌های اطراف پروژه و حفاظت از اراضی اطراف پروژه برای تعیین کاربری‌ها در جلسه شورا مطرح شد.

تین نیوز

موضوعات مهمی چون رفع تملکات پروژه بزرگراه شمالی کرج، فریز کردن زمین‌های اطراف پروژه و حفاظت از اراضی اطراف پروژه برای تعیین کاربری‌ها در جلسه شورا مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، احد رسولی صبح چهارشنبه در پانزدهمین جلسه علنی شورای شهر کرج در خصوص لایحه دوفوریتی اصلاح بودجه و کاهش درآمد شهرداری این کلان‌شهر، اظهار کرد: بخش عمده درآمدهای شهرداری تاکنون محقق نشده است.

عضو شورای شهر کرج با تأکید بر اینکه تاکنون 14 درصد بودجه شهر محقق شده است، گفت: وضعیت کنونی شهرداری نشان می‌دهد که درآمدها طبق میزان بودجه کسب نشده و لازم است شهرداری در بخش‌های مختلف و با بررسی‌هایی که انجام می‌دهد تصمیماتی را برای اصلاح بودجه اخذ کند .

اصغر نصیری شهردار کرج در خصوص این لایحه و با اشاره به اینکه در حال انجام امور مربوط به متمم بودجه هستیم، گفت: با انجام این مهم تا پایان آبان ماه اصلاح بودجه صورت می‌گیرد و به‌موازات آن تا پایان سال جاری حدود 10 پروژه مهم شهر به سرانجام خواهد رسید .

شهرداری کرج تا یک‌ماه آینده متمم بودجه را ارائه کند

عباس زارع رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه در ادامه ارائه متمم بودجه توسط شهرداری را امری مهم تلقی کرد و گفت: شهرداری تمام تلاش خود را برای افزایش سطح درآمد به کار گرفته تا بتوان پروژه‌های مهم شهری را به بهره‌برداری رساند .

وی با توضیح اینکه نباید در این مورد سیاست محافظه‌کارانه داشت، گفت: رویکرد متمم بودجه باید در راستای تحقق بودجه کنونی باشد .

لایحه اصلاح بودجه و کاهش درآمد شهرداری کرج پس از بررسی‌های نهایی با اتخاذ آرای اعضای شورای شهر مصوب شد به همین منظور شهرداری کرج موظف است ظرف یک‌ماهه آینده متمم بودجه را به شورا ارائه کند .

در ادامه جلسه موضوع عضویت یکی از اعضای شورای اسلامی شهر کرج در هیئت تبصره 5 ماده 96 قانون شهرداری‌ها که در آن نمایندگانی از دادسرا و یا اداره کل ثبت‌اسناد حضور دارند برای مشارکت در اخذ تصمیمات مهمی همچون رفع معارضات پروژه بزرگراه شمالی مطرح و درنهایت بارأی اعضای شورای شهر احد رسولی برای عضویت در این هیئت انتخاب شد .

شهرداری کرج تاکنون برای رفع این معارضات و حل تملکات موفق عمل‌نکرده است. مهدی حاجی قاسمی دبیر شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به موضوع مهم رفع تملکات پروژه بزرگراه شمالی کرج، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرداری کرج تاکنون برای رفع این معارضات و حل تملکات موفق عمل‌نکرده است نیاز است مشخص شود که طبق مدل قبلی این مهم پیگیری شود .

وی با تأکید بر اینکه بایستی بحث فریز کردن زمین‌های اطراف پروژه بزرگراه شمالی انجام شود تا در آینده شهرداری بتواند از این اراضی بهره‌برداری اقتصادی داشته باشد، ادامه داد: در خصوص بحث تملک بزرگراه شمالی حرف‌وحدیث زیاد بوده است درحالی‌که تملک املاک معمولاً به‌صورت بلوکی انجام می‌شود اما این مهم در این پروژه به‌صورت واحدی بوده است .

محمدرضا رضاپور معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج دراین‌باره گفت: شهرداری کرج نگاه ویژه‌ای به پروژه بزرگراه شمالی دارد؛ این پروژه با طول ۱۷.۶ کیلومتر تملکات زیادی شامل دولتی و خصوصی دارد که تاکنون بیش از 70 درصد تملکات دولتی آن حل‌شده است .

حفاظت از اراضی اطراف بزرگراه شمالی برای تعیین کاربری‌ها

وی بابیان اینکه پروژه به دلیل رفع تملکات متوقف نشده است، گفت: اداره‌ای در این راستا تحت عنوان اداره کل تملکات فعالیت می‌کند که برای رفع تملکات اقدامات لازم را انجام می‌دهد اما بحث مدنظر قرار دادن ظرفیت‌ها برای پرداختن به موضوع حل تملکات پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است .

رضا پور ادامه داد: منطقه‌ای به مساحت 20 هکتار و به نام «گرجین» در مسیر پروژه قرار دارد که در صورت ارائه سند مالکیت از سوی مالکین هزینه اخذ مالکیت به آن پرداخت می‌شود .

اصغر نصیری شهردار کرج بیان کرد: موضوع حفاظت از اراضی اطراف بزرگراه شمالی برای تعیین کاربری‌ها مدنظر واقع‌شده است و قرار است در آینده طرح‌های تفریحی - گردشگری در طرفین بزرگراه شمالی اجرا شود .

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.