| کد خبر: 74325 |

مردم بدون تهیه بلیط سوار اتوبوس‌ها نشوند

تین نیوز | مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: هموطنان برای مسافرت‌های بین شهری خود باید با مراجعه به پایانه مسافربری اردبیل و سایر شهرها نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند.

علی رحمتی اظهار کرد: پایانه مسافربری اردبیل که از 4:30 صبح تا 11 شب به هموطنانمان ارائه خدمات می‌کند آماده صدور بلیط به صورت حضوری و اینترنتی است تا هموطنانمان با تهیه بلیط به صورت مطمئن سفر خود را انجام دهند و تلاششان بر این باشد تا با خیال راحت و آسودگی سفر خود را انجام دهند.

وی با اشاره به مزایای تهیه بلیط برای مسافران در مسیرهای بین شهری گفت: در وهله اول مسافران از مزیت پوشش بیمه‌ای بلیط خریداری شده استفاده می‌کنند و با خیال راحت می‌توانند حمل بارشان را به همراه توشه سفرشان انجام دهند تا نسبت به مفقود نشدن این اسباب و وسایل خود دغدغه‌ای نداشته باشند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل ادامه داد: همکاران ما در پایانه مسافربری اردبیل با صدور بلیط نسبت به اعلام زمان و مکان حرکت اطلاع‌رسانی دقیقی را انجام می‌دهند و بنده این اطمینان را به هموطنان می‌دهم که برخلاف سال‌های گذشته که چند ساعتی در حرکت اتوبوس‌ها از ترمینال تاخیر به وجود می‌آمد در حال حاضر این تاخیرها حتی به کمتر از 10 دقیقه رسیده است.

رحمتی بیان کرد: با اقدام خوبی که در استان و با راه‌اندازی گشت‌های تلفیقی پلیس راهور، حمل و نقل، انجمن‌های صنفی و فرمانداری و شهرداری از ساعت 8 صبح تا 23 شب انجام می‌دهند هیچ گونه توقفی در مسیر حرکت‌ اتوبوس‌ها در میادین و داخل شهر اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای ترافیک مسافرگیری در میادین ممنوع بوده و هیچ راننده‌ای حق انجام چنین تخلفی را ندارد، افزود: خود رانندگان می‌دانند که بر اساس تصمیم‌گیری کمیسیون ماده 11 رانندگانی که بخواهند در ترددشان از ترمینال تاخیری به وجود آورند و یا در میادین اقدام به مسافرگیری کنند در صورت انجام تخلف در مرحله اول تا 10 روز، مرحله دوم تا 20 روز و مرحله سوم تا یک ماه خودروی آنها متوقف خواهد شد و در صورت تکرار این تخلفات ما از طریق دادگستری و سلب امتیاز متخلفان را مورد بازخواست قرار می‌دهیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل یادآور شد: نه تنها اتوبوس‌های بین شهری اردبیل که به مقصد تهران و یا تبریز حرکت می‌کنند اجازه انجام چنین تخلفی را ندارند بلکه اتوبوس‌هایی که از سایر شهرها نیز به مقصد اردبیل می‌آیند اجازه ندارند در میادین اقدام به پیاده کردن مسافران و یا تخلیه بارشان بکنند بلکه این کار باید در داخل ترمینال انجام شود.

رحمتی عنوان کرد: در صورت توافق راننده و مسافر گاهی نرخ‌ها نیز بر اساس وضعیت عرضه و تقاضا تامین می‌شود و ممکن است که بلیط یک مسیر با قیمت متفاوت‌تری عرضه شود ولی از قیمت تعیین شده نباید این نرخ بالاتر برود.

این مسئول گفت: هموطنانمان در صورت مشاهده هرگونه قصور و سهل‌انگاری از سوی رانندگان و صاحبان شرکت‌ها در حمل و نقل بین شهری می‌توانند موارد تخلف را به شماره پیامک 3000143 و یا با شماره تلفن 33816874 در میان گذاشته و موارد را بیان کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.