| کد خبر: 226614 |

هواشناسی ایران ۹۹/۱۱/۱۷

بارش برف و باران تا دوشنبه در اکثر مناطق کشور

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش برف و باران تا دوشنبه آینده از وقوع پدیده گردوخاک در مناطق شرقی و جنوبی شرقی طی شنبه و یکشنبه آینده خبر داد.

تین نیوز

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش برف و باران تا دوشنبه آینده از وقوع پدیده گردوخاک در مناطق شرقی و جنوبی شرقی طی شنبه و یکشنبه آینده خبر داد.

 

بر اساس نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های واقع در رب، شمال رب، برخی مناطق جنوب غرب، دامنه‌های البرز و از بعدازظهر به تدریج در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر برف و باران می‌بارد. بارش در مناطق جنوبی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و احتمال تگرگ است. شدت بارش در استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان، شمال لرستان، جنوب آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی خواهد بود.

فردا از میزان بارش در شمال غرب کاسته شده و در سایر مناطق نیمه غربی و سواحل شمالی ادامه می‌یابد و در ادامه گستره بارش‌ها به قسمت‌های شمال شرقی نیز می‌رسد. طی فردا شدت بارش در شمال  و شرق خوزستان، شمال بوشهری، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام،‌کرمانشاه، کردستان، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی است و احتمال رخداد تگرگ در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با حرکت به سمت شرق سامانه بارشی طی روز یکشنبه از فعالیت آن در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاشته شده و فعالیت آن در نواحی جنوب غرب، جنوب، مرکز، سواحل شرقی دریای خزر، شرق و شمال شرق خواهد بود.. بارش در این روز در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس و اصفهان از شدت بیشتری برخودار است.

دوشنبه هفته آینده در برخی مناطق شمال شرق بارش پراکنده، در نیمه شرقی کشور وزش باد و در سایر مناطق کشور آسمانی صاف پیش بینی شد است. سه شنبه هفته آینده نیز در بیشتر مناطق کشور جو پایداری حاکم خواهد بود.

همچنین از بعدازظهر فردا و طی روز یکشنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید روی می دهد که موجب خیزش گردو خاک در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.