| کد خبر: 215537 |

داود محمدی رییس سابق کمیسیون اصل نود

◄ فعالیت های وزارت امور خارجه در برقراری دیپلماسی اقتصادی با کشورهای دنیا ناکافی بود

داود محمدی رییس سابق کمیسیون اصل نود گفت: در مناسبات بین المللی نباید رویکرد منفعلانه و تک بعدی داشته باشیم و باید از تمام ظرفیت ها و زوایا برای بهبود شرایط دیپلماسی کشور استفاده کنیم.

تین نیوز

قزوین| داود محمدی رییس سابق کمیسیون اصل نود گفت: در مناسبات بین المللی نباید رویکرد منفعلانه و تک بعدی داشته باشیم و باید از تمام ظرفیت ها و زوایا برای بهبود شرایط دیپلماسی کشور استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز-داود محمدی رییس سابق کمیسیون اصل نود و نماینده مردم قزوین در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طی چند سال گذشته تنها جهت گیری سیاست خارجه کشورمان بر برجام و ارتباط موثر با اروپا تنظیم شده بود که این جهت گیری در نهایت نتوانست دستاوردی برای کشورمان به همراه داشته باشد و اگر از همان زمان در کنار این برنامه استفاده از ظرفیت سایر کشورهای دنیا از جمله کشورهای بلوک شرق را نیز مدنظر قرار می دادیم قطعاً به نتایج بهتری دست پیدا می کردیم.

وی افرود: تکلیف دولت آمریکا با کشورمان کاملا و شفاف و مشخص است و طی سال های گذشته نشان داده شده که مذاکره با این دولت منافع ملتمان را در پی نخواهد داشت  و آمریکایی ها با خروج از برجام دست چدنی خود را از دستکش مخملی خارج کردند و به دنیا نشان دادند.

محمدی گفت: اروپایی ها نیز متاسفانه همسو با آمریکا حرکت کرده و در برجام ثابت کردند که بدون آمریکا نمی‌توانند به تعهداتشان عمل کنند و امروز نیز می بینیم علی رغم وعده های داده شده به دنبال پرونده سازی علیه کشورمان پیرامون مباحث انرژی هسته ای هستند.

رییس سابق کمیسیون اصل نود بیان کرد: فعالیت های انجام شده در وزارت امور خارجه پیرامون برقراری دیپلماسی اقتصادی با کشورهای دنیا ناکافی بوده است و علی رغم اینکه در مجلس دهم نمایندگان مجلس مصوب کردیه بودند تا این وزارتخانه از معاونت اقتصادی بهرهمند باشد اما متاسفانه از این ظرفیت به ویژه در ارتباط با کشورهای شرقی و افریقایی استفاده لازم نشد و سفارتخانه های ما در ایجاد بستر مراودات اقتصادی بسیار ضعیف عمل کرده اند.

محمدی گفت: همانگونه که می بینیم  امروز کشور چین به عنوان قدرتی نوظهور اقتصادی و به لحاظ جمعیتی کشور استراتژیک  بشمار می رود که تعاملات خود را با کشورهای دنیا بر مبنای معادلات اقتصادی قرار داده است که ما می توانیم برای خروج از تنگناهای فعلی با حفظ کامل منافع ملی و مردم از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.