| کد خبر: 165636 |

◄ منطقه ویژه آستارا به راه آهن متصل می‌‌شود

اتصال منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به راه‌آهن ، تحول اقتصادی در کشور ایجاد می‌کند و این امر با همکاری دستگاه‌های متولی تحقق می‌یابد.

تین نیوز

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی و آزاد کشور گفت: اتصال منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به راه‌آهن ، تحول اقتصادی در کشور ایجاد می‌کند و این امر با همکاری دستگاه‌های متولی تحقق می‌یابد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری آستارا،  جعفر آهنگران در بازدید از راه‌آهن آستارا - آستارا و در جلسه بررسی اتصال منطقه ویژه اقتصادی آستارا به راه‌آهن در فرمانداری این شهرستان افزود: با استفاده از ظرفیت بندر و راه‌آهن آستارا و اتصال این دو مرکز مهم اقتصادی، حمل‌ونقل ترکیبی در منطقه ایجاد خواهد شد.

فرماندار آستارا نیز در این بازدید و جلسه گفت: آستارا با سه موقعیت حمل‌ونقل زمینی، دریایی و ریلی در حوزه تجارت و صادرات ملی از قابلیت خوبی برخوردار است و متناسب با این جایگاه، باید فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در آن ایجاد شود.

یونس رنج‌کش ادامه داد: باید از موقعیت‌های این شهرستان در توسعه ارتباط ریلی و بندر و در راستای هدف‌های اقتصادی کشور، به‌خوبی استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: بارانداز ریلی و بندر آستارا مکمل همدیگر هستند و گمرک زمینی از دیگر ظرفیت‌های آستاراست و باید برای راه‌اندازی مشاغلی در حوزه خدمات تجاری، گردشگری و صنایع تبدیلی برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: در صورت اتصال خط ریلی و بارانداز به بندر آستارا شاهد اجرای کامل حمل‌ونقل ترکیبی خواهیم بود و زمینه توسعه مضاعف منطقه فراهم می‌شود.

رنج‌کش افزود: برای جلوگیری از دوگانگی بین کارکردهای راه‌آهن، بندر و مرز زمینی بهتر است بارانداز خط ریلی به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا متصل شود و همه از این فضای جدید در سطح ملی، استانی و شهرستانی بهره‌مند شویم و تسریع درروند اجرای این طرح در اولویت قرار گیرد.

منطقه ویژه اقتصادی آستارا به وسعت 61 هکتار در محدوده بندر چندمنظوره این شهرستان در خشکی و شاخه‌های موج‌شکن دریایی آن ایجاد می‌شود و جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال 1395 به‌منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی متعهد شده بودند و مرحله نخست طرح ریلی اتصال آستارای ایران به آستارای آذربایجان و پایانه آن، اوایل فروردین‌ماه امسال با حضور مقام‌های دو کشور در شهرستان آستارا در غرب استان گیلان افتتاح شد و در آینده بااتصال آن به راه‌آهن رشت - قزوین، کری دور ریلی شمال - جنوب ایران تکمیل خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.