| کد خبر: 261894 |

اجرای۸۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی استان اردبیل نیازمند قیراست

مصوبه مجمع تشخیص درباره توزیع قیر رایگان از سوی وزارت نفت تامین، پروژه‌های راه روستایی از جمله ۸۰ کیلومتر راه روستایی در استان را با مشکل مواجه کرده است.

تین نیوز

معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از زیرسازی ۸۰ کیلومتر راه روستایی برای اجرای آسفالت در این استان خبر داد و گفت: مصوبه مجمع تشخیص درباره توزیع قیر رایگان از سوی وزارت نفت تامین، پروژه‌های راه روستایی از جمله ۸۰ کیلومتر راه روستایی در استان را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، منصور نجفقلی زاده معاون فنی وراههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره توزیع قیر رایگان گفت: مصوبه و تصمیم اخیر مجمع فرایند آسفالت راه‌های روستایی را متوقف کرده است.

 معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با همکاری بسیج سازندگی از ابتدای سال جاری ۸۰ کیلومتر راه روستایی را بهسازی و آسفالت کرده است.

 وی اضافه کرد: علاوه بر این ۸۰ کیلومتر دیگر از راههای روستایی استان زیرسازی و آماده آسفالت شده است که با توجه به مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، قیر مورد نیاز در اختیار راهداری قرار نمیگیرد و عملا این میزان اسفالت راههای روستایی در استان بلاتکلیف مانده است.

 نجفقلی زاده با بیان اینکه نصف هزینه های بازسازی و آسفالت راه‌های روستایی مربوط به قیر است، گفت: در صورت عدم تخصیص قیر رایگان و عدم اجرای آسفالت این میزان راه روستایی، راههای آماده آسفالت در اثر بارش برف و باران و فعالیت ماشین آلات برف روبی تخریب خواهد شد که آماده سازی دوباره آن (با هزینه امروز) ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد داشت.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل  از نمایندگان و مسئولین امر خواست با توجه به هزینه کرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص اختصاص قیر رایگان برای اجرای طرحهای در دست اجرا اهتمام لازم را داشته باشند.

 وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری بیش از ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان بهسازی شده است گفت: در این مدت ۸۰ کیلومتر راه روستایی با همکاری بسیج سازندگی در مناطق محروم و روستایی استان آسفالت شد و۸۰ کیلومتر دیگر آماده آسفالت بود که با مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عملیات آسفالت آن متوقف شده است.

گفتنی است: هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ و در جریان پنجمین دستور کار خود درباره اصلاح بند ک( تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۲) درباره تامین و توزیع قیر ضمن اعلام باقی ماندن ایرادات این مصوبه با بند ۱۳سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی شفاف سازی اقتصاد، بند ۲۳ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، شفاف و روانسازی نظام توزیع و قیمت گذاری و بند ۲۱ سیاست‌های کلی تولید کارآمد کردن نظام توزیع کالاها از کار و سرمایه ایرانی درخصوص این بند تصریح کرد: با توجه به مصوبه اخیر مجمع در این خصوص مجلس نباید به تصویب مصوبه جدید که تکرار مصوبه سابق است، اقدام می‌کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.