| کد خبر: 232221 |

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

◄ 98 درصد روستاهای کشور دارای طرح هادی هستند/افتتاح 1800 واحد مسکن محرومان در اردبیل

اردبیل - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در کشور 98 درصد روستاها با بیش از 38 هزار واحد مسکونی دارای طرح هادی روستایی هستند.

تین نیوز

اردبیل - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در کشور 98 درصد روستاها با بیش از 38 هزار واحد مسکونی دارای طرح هادی روستایی هستند.

علیرضا تابش در سفر به اردبیل و در گفت‌وگو با تین نیوز، اظهار کرد: امروز در اردبیل خانه‌های محرومین و مقاوم‌سازی شده از محل اعتبارات حوادث افتتاح می‌شود که یکی از برنامه‌های محوری ما خانه‌سازی برای محرومان است.

وی با اشاره به اینکه به توصیه مقام معظم رهبری تمام تلاش خود را صرف این کار کردیم، خاطرنشان کرد: در سطح کشور 110 هزار واحد مسکونی محرومین شروع شده که با اعطای وام بلاعوض برای هر واحد 30 میلیون تومان در حال احداث است.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در برخی از روستاها زمین رایگان در اختیار سازندگان این واحدهای مسکونی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: از 110 هزار واحد شروع شده محرومان در اردبیل 65 هزار واحد به پایان رسیده و در مرحله افتتاح قرار دارد و در اردبیل نیز امروز شاهد بهره‌برداری از یک هزار و 800 واحد مسکونی محرومان هستیم.

 

وی گفت: تا چهار ماه آینده باقی مساکن محرومان اردبیل نیز به بهره‌برداری می‌رسد و اعتبارات این واحدها نیز از سوی مجلس مصوب شده است.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: از محل اعتبارات حوادث در اردبیل 2 هزار و 200 واحد که به دلیل زلزله و سیل در سال‌های گذشته تخریب شده بود بازسازی و نوسازی شد که هدیه‌ای از طرف بنیاد مسکن به مردم اردبیل است.

 

تابش اعتبارات مسکن روستایی را نیز یادآور شد و افزود: مبلغ این اعتبارات 40 میلیون تومان بود که با توافق بانک مرکزی این رقم به 100 میلیون تومان رسیده و در هفته آینده در جلسه‌ای با مسئولان بانک مرکزی این مبلغ را نهایی و مصوب می‌کنیم تا در اختیار سازندگان مساکن روستایی قرار گیرد.

 

وی اظهار کرد: برای آن دسته از روستاییانی که نتوانند آورده شخصی را نیز تامین کنند مبلغ 20 میلیون تومان بلاعوض پرداخت خواهد شد.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تفاهمنامه بنیاد مسکن با بنیاد مستضعفان خبر داد و خاطرنشان کرد: براساس این تفاهمنامه 20 هزار واحد مسکن تحویل بنیاد مستضعفان می‌دهیم و در کنار آن طی تفاهمنامه با ستاد اجرایی فرمان امام و کمیته امداد نیز 20 هزار واحدی برای مددجویان کمیته امداد خانه‌سازی انجام می‌شود.

 

تابش به مقاوم‌سازی بیش از 2 میلیون  4000 هزار واحد مسکن در کشور اشاره کرد و گفت: از تعداد 5 میلیون واحد مسکن در سطح روستا این تعداد مقاوم‌سازی و بازسازی شده که در اردبیل نیز از سهمیه 5 هزار واحدی امروز شاهد بهره‌برداری از یک هزار و 800 واحد مسکن با پیگیری استاندار اردبیل در روستاها هستیم.

 

وی رتبه مناسب اردبیل در بحث مقاوم‌سازی مساکن روستایی را یادآور شد و بیان کرد: ما در استان‌هایی نظیر اردبیل که جزو مناطق لرزه‌خیز است در سال‌های آینده نیز به مقاوم‌سازی مساکن روستایی اقدام خواهیم کرد تا هیچ مسکن سست و کم دوامی را شاهد نباشیم.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای طرح هادی روستایی در بیش از 96 درصد روستاهای کشور با قریب به 38 هزار واحد روستایی در سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: تمامی این روستاها طرح هادی مصوب دارند و در دوره بازنگری طرح‌های هادی نیز 10 هزار روستا را بازنگری می‌کنیم.

 

تابش در پایان اظهار کرد: امسال نیز حدود 4 هزار روستا که دارای طرح هادی است مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.