| کد خبر: 210073 |

۵۰ کیلومتر بزرگراه به طول راه‌های استان اردبیل افزوده می شود

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با سرعت گرفتن عملیات اجرایی، امسال ۵۰ کیلومتر بزرگراه به طول بزرگراه‌های استان افزوده می‌شود.

تین نیوز

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با سرعت گرفتن عملیات اجرایی، امسال ۵۰ کیلومتر بزرگراه به طول بزرگراه‌های استان افزوده می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محبوب حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: برای تبدیل راه‌های اصلی این استان به بزرگراه ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا جاده‌های ایمنی داشته و  مردم در تردد جاده‌ای با مشکلی روبرو نشوند.

وی اضافه کرد: مطالعات تمام راه‌های استان اردبیل در احداث بزرگراه به اتمام رسیده و مجوز عملیات اجرایی و توسعه‌ای در این مسیرها  اخذ و مقرر است ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شود.

حیدری گفت: در کنار اخذ مجوز برای توسعه بزرگراه‌ در استان و افزایش منابع اعتباری در این سه سال تلاش کرده‌ایم تا تمامی راه‌های شریانی استان از توسعه کمی و کیفی برخوردار شوند.

وی  افزایش ۱۰ برابری اعتبارات حوزه راه‌ها را در سه سال اخیر بی‌سابقه خواند و گفت: اعتبارات توسعه راه‌های استان اردبیل از ۱۶۰ میلیارد ریال در سال ۹۷ هم اکنون به ۱۸۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است و این امر در سایه تلاش فراوان و همدلی و همت مسئولان شکل گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در سال گذشته در مجموع بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه در بخش توسعه راه‌ها و تکمیل مسکن هزینه شد که ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸هزار میلیارد ریال  آن در حوزه راه‌ها بوده است.

وی بیان کرد: احداث و توسعه راه‌ها هزینه ‌بر است به طوری که در شمال استان به ازای هر کیلومتر احداث راه ۵۰ میلیارد ریال و در جنوب این استان به دلیل شرایط کوهستانی به ازای هر کیلومتر احداث راه ۷۰ تا ۱۰۰میلیارد ریال هزینه می‌شود که این رقم در احداث تونل به ازای هر کیلومتر ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه پیش‌بینی می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.