| کد خبر: 189509 |

اعتبار بیش از 1000 میلیاردی برای حوزه راهسازی استان اردبیل

اعتبار حوزه راهسازی استان اردبیل به هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسید.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اعتبارات ملی حوزه راهسازی این استان سال گذشته ۱۵۸ میلیارد ریال بود که در سال ۹۸ به هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محبوب حیدری از تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات ملی در حوزه راه استان خبر داد و افزود: امسال تخصیص اعتبارات پروژه های راه سازی استان در مقایسه سال قبل چهار برابر رشد داشته است.

وی اظهار داشت: از هزار و ۶۵۰ کیلومتر از راه‌های شریانی استان هزار و ۵۵۰ کیلومتر دارای ردیف اعتباری ملی هستند و تصمیم بر این است که بیشتر این را ه ها تبدیل به بزرگراه شود.

حیدری با اشاره به اینکه اجرای پروژه های بزرگراهی در سال جاری در اولویت قرار گرفته تا بخشی از مشکلات راه های استان برطرف شود، بیان کرد: هم اکنون حدود ۱۶۰ کیلومتر بزرگراه در استان در دست احداث است و پیشتر چهار پروژه ملی بزرگراهی برای استان تعریف شده بود که در بودجه سال ۹۸ به هفت پروژه افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: مهم ترین این پروژه ها باند دوم جاده اردبیل - سرچم، احداث بزرگراه اردبیل - آستارا (گردنه حیران)، احداث راه اصلی گرمی - بیله سوار، اردبیل - مشگین شهر - اهر و پروژه رضی - امیرکندی هستند.

حیدری گفت: چهار خطه کردن جاده اردبیل - مشگین شهر و اهر به طول ۴۵ کیلومتر و چهار خطه کردن جاده اردبیل - سرچم از جمله پروژه های مهم های بزرگراهی استان است.

وی افزود: قرار شده که در بودجه سال ۹۸ برای افزایش طول بزرگراه های پرترافیک استان و تامین قیر مورد نیاز برای جاده های گرمی و خلخال و نیز مطالبات پیمانکاران اعتبارات لازم اختصاص یابد.

او ادامه داد: جاده اردبیل - سراب و اردبیل - آستارا محورهای دیگری هستند که باید به بزرگراه تبدیل شوند چون ترافیک این ۲ محور بسیار سنگین است و جاده ها هم تحمل این حجم از ترافیک را ندارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: ۱۰ کیلومتر از طرح چهار خطه کردن رضی - امیرکندی در مرحله روکش آسفالت است و تلاش می شود قبل از سفرهای تابستانی به اتمام برسد.

حیدری احداث و بهسازی راه اصلی بیله سوار - پارس آباد به طول ۵۰ کیلومتر، بهسازی سه راهی صحرا - گرمی و بیله سوار بطول ۱۴۶ کیلومتر، احداث راه اصلی پارس آباد - سربند و کنگرلو بطول ۱۵۷ کیلومتر و احداث راه اصلی اردبیل - آبی بیگلو را از جمله اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید اعلام کرد.

استان اردبیل ۱۳۱ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.