| کد خبر: 139305 |

آغاز به‌کار چهارمین دوره مجلس شورای ملی

نخستین جلسه چهارمین دوره مجلس شورای ملی یکم مرداد 1300 برگزار شد. مجلس چهار ساعت قبل از ظهر تحت ریاست موتمن‌الملک تشکیل شد.

تین نیوز
 

نخستین جلسه چهارمین دوره مجلس شورای ملی یکم مرداد 1300 برگزار شد. مجلس چهار ساعت قبل از ظهر تحت ریاست موتمن‌الملک تشکیل شد.

این مجلس در شرایطی کار خود را آغاز می‌کرد که پنج سال پیش از آن در اثر حمله متفقین به ایران در جریان جنگ جهانی اول، مجلس سوم تنها یک‌سال پس از آغاز به‌کار خود، تعطیل و کشور دوره‌ای از سختی، قحطی و بیماری را از سر گذرانده بود. موتمن‌الملک در نطق آغازین خود از نمایندگان برای آنکه کار ریاست را به‌‌رغم بیماری به وی سپرده‌اند تشکر کرده و مصائبی را که در سال‌های اخیر بر ایران رفته یادآور شده و از نمایندگان تقاضا می‌کند که در کار خود مصالح مملکت را در نظر آورند و با حسن نیت، عزم و قانون‌خواهی کار اصلاحات را در کشور پیش ببرند.

چهارمین دوره مجلس شورای ملی در حالی کار خود را آغاز می‌کرد که تکلیف نمایندگان یکی از مهم‌ترین مناطق کشور یعنی آذربایجان مشخص نشده بود. موتمن‌الملک ضمن ابراز تاسف از این مساله می‌گوید: «عدم حضور آنها البته مربوط به ما نیست و برای اینکه نشان داده باشیم که چقدر ما به‌وجود نمایندگان آذربایجان اهمیت می‌دهیم چند روز دیگر که امر اعتبارنامه‌ها خاتمه یافت و مجلس رسمی شد بنده تقاضا خواهم کرد که مجلس یک کمیسیون مخصوص تعیین و به این وسیله به انتخابات آذربایجان رسیدگی کرده و وکلایی که در آنجا انتخاب شده‌اند زودتر تکلیف آنها را معین کند.» پس از این نطق نمایندگان به‌کار تایید اعتبارنامه‌ها مشغول می‌شوند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.