| کد خبر: 171129 |

◄ برگزاری مراسم معارفه مدیرکل جدید راهداری آذربایجان غربی

مراسم معارفه مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی برگزار شد.

تین نیوز

در مراسمی با حضور معاون حمل‌ونقل، مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی، مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مقامات و مسئولان و نمایندگان استان آذربایجان‌غربی، ارسلان شکری به‌عنوان مدیرکل جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان معرفی و از خدمات مدیرکل پیشین این استان تقدیر شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، معاون حمل‌ونقل جاده‌ای  آذربایجان‌غربی، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های سازنده مدیرکل سابق راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: بیش از 470 هزار راننده در بخش حمل‌ونقل کالا و 500 کانون تشکل‌های صنفی در سطح کشور فعالیت دارند و سازمان به‌صورت مستمر مطالبات و درخواست‌های صنفی و رفاهی رانندگان را پیگیری کرده و تاکنون نیز با همکاری سازنده دولت بخش اعظم مشکلات رانندگان حل‌شده است.

 ارسلان شکری افزود: با توجه به‌احتمال آغاز تحریم‌ها، توجه بیش‌ازپیش به ترانزیت زمینی و عملکرد پایانه‌های مرزی در دستور کار قرار دارد که آذربایجان‌غربی در این بخش از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و قرارگیری پایانه مرزی بازرگان به‌عنوان مهم‌ترین مرز زمینی ایران با کشور ترکیه در این استان نشان از پتانسیل بالای استان در ترانزیت بین‌المللی است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور ابراز امیدواری کرد با همدلی و تلاش مسئولان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، بیش‌ازپیش رونق یافته و نقش ارزنده‌ای در پیشرفت بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان داشته باشد.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم ضمن تشکر از زحمات مدیرکل سابق راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی به‌ویژه در خصوص تکمیل و بهره‌برداری از پایانه‌های استان عنوان کرد: تکمیل پایانه مرزی پلدشت و اجرای عملیات عمرانی و توسعه پایانه‌های مرزی رازی و سرو از مهم‌ترین اقدامات ارزنده ایشان در استان را شامل می‌شود که امیدواریم با توجه به سوابق درخشان مدیرکل جدید این روند توسعه‌ای در بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ادامه یابد.

تقی کهوریان گفت: با توجه به وسعت راه‌های استان و نیز وجود پنج مرز زمینی با سه کشور ایران، عراق و ترکیه و دستور معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر تامین کالاهای اساسی کشور مخصوصا در استان‌های مرزی، آذربایجان‌غربی نقش عمده‌ای در تامین کالاهای اساسی در کشور را دارد که توجه به حمل‌ونقل ایمن نیز از اساسی‌ترین ضروریات است.

این مقام مسئول بر لزوم ایجاد بزرگراه جهت دسترسی به پایانه‌های مرزی استان برای سهولت حمل‌ونقل کالا و مسافر تاکید کرد.

براساس این گزارش مدیرکل سابق راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی هم در این مراسم ضمن تشکر از همکاری و حمایت کارکنان این اداره کل در طول مدت مدیریتشان و نیز تعامل سایر مسئولین استانی و کشوری و در بین تشویق‌های مستمر و بی‌امان کارکنان این اداره کل گفت: استان آذربایجان‌غربی سهم 23‌درصدی از مجموع پایانه‌های مرزی در کشور را دارد و دراین‌بین 20‌درصد از ترانزیت کشور نیز اختصاص به پایانه مرزی بازرگان دارد.

عبدالحسین علی‌اکبری با اشاره به وجود 12‌هزار کیلومتر انواع راه‌ها در استان و تبدیل‌شدن آن به یک استان طولی و مهم در این بخش اظهار کرد: فاز اول پایانه مرزی رازی در هفته دولت افتتاح خواهد شد و فاز دوم آن نیز در مراحل انتخاب پیمانکار بوده و سالن مسافری پایانه مرزی سرو نیز در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: از مهم‌ترین چالش‌های بخش راهداری استان می‌توان به گستردگی راه‌ها و کمبود منابع مالی برای نگهداری راه‌ها اشاره کرد که امید است با حمایت استاندار و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور مشکلات مالی نگهداری و حفظ و ایمن‌سازی جاده‌های استان حل شود.

این گزارش حاکی است مدیرکل جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در ادامه این مراسم بابیان این‌که حمل‌ونقل یکی از اساسی‌ترین مولفه‌های اقتصاد است، گفت: با توجه به این‌که 90 درصد حمل‌ونقل کالا و مسافر از طریق جاده‌ها انجام می‌شود و دسترسی شهروندان به حمل‌ونقل ایمن، سریع، همراه با رفاه و آسایش نیازمند توجه و نگهداری و حفظ سطح خدمات راه‌ها، بسترسازی برای ورود بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در حوزه ناوگان و توسعه راه و بندرها خشک و پارک‌های پشتیبانی و خدمات حرفه‌ای و البته ایمنی جاده‌ها و توسعه راه‌های هوشمند است.

ارسلان شکری ادامه داد: دسترسی به این اهداف در استان آذربایجان‌غربی همگام با سایر نقاط کشور نیازمند افزایش سطح علم و آگاهی و همدلی و همت خانواده بزرگ حمل‌ونقل جاده‌ای و راهداری و مسئولین است.

وی توجه به توسعه، آموزش، رفاه پرسنل زحمت‌کش و خدوم راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، برقراری تعاملات بین انجمن‌های صنفی و پیگیری مطالبات این قشر زحمت‌کش از مجاری قانونی، برنامه‌ریزی و توجه به پایانه‌های مرزی استان به‌عنوان کانون توسعه ترانزیت و مبادلات اقتصادی را بخشی از برنامه‌های کاری اولویت‌دار این اداره کل برشمرد و یادآور شد: استفاده از روش‌های زودبازده و کم‌هزینه برای حذف نقاط پرحادثه استان و اجرای روکش‌های محورهای مواصلاتی و ابنیه فنی محورها به‌ویژه راه‌های شریانی و ترانزیتی استان، توجه به روکش و بهسازی و ارتقا محورهای روستایی با توجه به دارا بودن حدود 2800 روستا در استان و 8000 کیلومتر انواع راه روستایی، برنامه‌ریزی و تدبیر جهت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای و همچنین ناوگان راهداری نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در این مراسم از خدمات و تلاش‌های عبدالحسین علی‌اکبری تقدیر و ارسلان شکری به‌عنوان مدیرکل جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی معرفی شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.