| کد خبر: 76063 |

تاریخ دقیق لغو تحریم‌ها مشخص نیست

تین نیوز | موگرینی گفت:چارچوب زمانی مشخصی برای لغو تحریمهای ایران وجود ندارد اما ممکن است بزودی انجام شود.


فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری پس از دیدار با وزیر امور خارجه چک گفت زمانی که ما متحدیم، قدرتمان در دنیا به مراتب بیشتر است. ما پارسال، این مسئله را در برخی موارد اثبات کردیم: از جمله توافق بر سر تغییرات آب و هوایی، توافق دشوار اما تاریخی با ایران که به لطف اتحاد ما اروپایی ها (با یکدیگر) حاصل شد؛ مذاکرات دشوار، اما مهم درباره سوریه که سرانجام آغاز شده است. در اینجا لازم است از جمهوری چک به علت کمک های اساسی به سیاست ما در قبال سوریه، فعالیت های ما در خاورمیانه و همه مسائل دشواری که در کنار یکدیگر با آن روبرو هستیم، تشکر کنم. 
 
همه ما می دانیم که همواره می توانیم روی مواضع سازنده، مسئولانه و متعادل و تعاملی جمهوری چک و کمک های این کشور به فعالیت های ما در اروپا، حساب باز کنیم. اطمینان دارم که این مسئله به ایجاد فعالیت هایی در اروپا کمک می کند که برای همه شهروندان آن، از جمله شهروندان جمهوری چک، مؤثر و مفید خواهد بود. 
 
مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در ادامه این نشست به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. در ابتدا، مجری شبکه بلومبرگ نیوز پرسید سؤال من درباره «روز اجرای» (برجام) از سوی اتحادیه اروپا و لغو تحریم ها علیه ایران است. آیا می توانید تاریخ آن را اعلام کنید؟
 
موگرینی پاسخ داد: «هنوز تاریخ قطعی مشخص نشده است. تعیین تاریخ نیز به اجرای کامل همه گام هایی که لازم است برداشته شود تا روز اجرا فرا برسد، بستگی خواهد داشت. آنچه می توانم بگویم این است که پیش بینی می کنم این روز، به زودی فرا می رسد؛ همچنین اجرای توافق به خوبی پیش می رود و دلگرم کننده است. من چند روز پیش  با ظریف وزیر امور خارجه ایران و همچنین عصر دیروز با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، در این باره گفتگوی تلفنی داشتم. امور به خوبی پیش می رود و انتظار دارم که روز اجرا به زودی فرا برسد؛ اما هنوز تاریخ قطعی وجود ندارد و شاید یک علت دیگر آن است که آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز باید کار خود در این خصوص را تکمیل کند و به پایان برساند. ما خواستار آن هستیم که با فرارسیدن روز اجرا، کارها درست انجام شده باشد و ما کاملاً مطمئن باشیم همه چیز همان طور است که باید باشد». 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.