| کد خبر: 72703 |

معاون وزیر راه و شهرسازی به تین نیوز خبر داد:

◄ نتایج مذاکرات حمل و نقلی اخیر ایران و روسیه: اعلام آمادگی روس ها برای سرمایه گذاری در کریدور شمال - جنوب و واگن سازی در ایران

تین نیوز | معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مذاکرات اخیر ایران و روسیه در خصوص مشکلات بیمه، روادید، میزان تردد روزانه کامیون های ترانزیتی، از اعلام آمادگی دو سرمایه دار روس برای سرمایه گذاری در کریدور شمال-جنوب و واگن سازی در ایران خبر داد.

امیر امینی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به سفر خویش در راس هیئت ایرانی به مسکو در تاریخ 12 آذر انجام شده بود، اظهار داشت: مذاکرات میان ایران و روسیه و سایر کشورهای حزه CIS با محوریت حمل و نقل ریلی و توسعه کریدور شمال-جنوب در سطح بالایی برگزار شد.

وی افزود: مسیر ریلی ایران-ترکمنستان- قزاقستان- روسیه معروف به "اینچه برون" و دیگری ساخت مسیر آستارا-آستارا و ایجاد ارتباط کامیونی-ریلی با کشور آذربایجان تا قبل از بهره برداری از مسیر رشت-آستارا مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

افزایش حجم مبادلات تجاری میان ایران و روسیه
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه "حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه پایین است" گفت: در همین راستا تصمیم بر تشکیل تیم های چهار جانبه با حضور ایران، ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و سه جانبه شامل ایران، آذربایجان، روسیه با تاکید بر حمل و نقل چند وجهی گرفته شد.

امینی با اشاره به پیشنهادهای هیئت ایرانی در نشست های چهار و سه جانبه بیان داشت: افزایش تردد کامیون به سمت ترکمنستان، رفع مشکلات دوزبلاغ در مرز قزاقستان و افزایش حجم مبادلات تجاری به هشت تا 10 میلیون تن در مسیر ترکمنستان-قزاقستان همچنین کاهش و متعادل سازی هزینه حمل در مسیر آذربایجان روی میز مذاکره قرار گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مشکلات مربوط به بیمه، نظام تعرفه گذاری، اخذ روادید رانندگان کامیون به همراه مسایل مربوط به حمل و نقل دریایی نیز مطرح شد.

پیشنهاد مشارکت به سرمایه گذار روسی
معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اختلافات میان کشور روسیه و ترکیه تصریح کرد: روسیه با جدیت به دنبال فعال سازی کریدور شمال-جنوب و مسیرهای مذکور است و طی این جلسات دو سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در کریدور شمال جنوب و واگن سازی در ایران ابراز علاقه کردند که با پیشنهاد مشارکت از سوی هیئت ایرانی روبرو شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.