| کد خبر: 71959 |

گفتگوی تین نیوز با مشاور سازمان نوسازی بافت های فرسوده تایلند

◄ اظهارنظر مقام تایلندی درباره خروج بافت های فرسوده از محدوده راه آهن / تفاوت قوانین ایران و تایلند در حوزه زمین و مسکن

تین نیوز | مشاور سازمان توسعه شهری و نوسازی بافت های فرسوده تایلند با بیان اینکه "مردم ساکن بافت های فرسوده به صدای قطار عبوری از محله خزانه تهران عادت کرده اند" گفت: اگر امکان برنامه ریزی برای جابجایی زمین های بافت فرسوده به منظور ساخت و ساز به محلی دور تر از راه آهن اما در همان محل وجود داشته باشد بالطبع شرایط زندگی مردم نیز بهتر خواهد شد.
 
خانم تی پارادیس در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به عبور خط راه آهن از فاصله چند متری بافت فرسوده منطقه 16 تهران اظهار داشت: باید در نظر داشت که مردم این محله در صورت اقامت طولانی مدت در این محل بدان عادت کرده اند.

وی افزود: من آشنایی به قوانین ایران ندارم اما در صورت موافقت مالکان زمین اگر امکان برنامه ریزی برای جابجایی زمین ها به محلی دور تر از راه آهن اما در همین نزدیکی ها وجود داشته باشد بالطبع شرایط زندگی آنها نیز بهتر خواهد شد.
 
مدیرکل سابق سازمان توسعه شهری و نوسازی بافت های فرسوده تایلند بیان داشت: علی رغم اینکه خانه های نوساز در بافت های فرسوده از امکانات خوب و استاندارد لازم برخوردار است اما سوال اصلی اینجاست که آن دسته از ساکنان بافت های فرسوده که به دلیل فقر مالی شرایط مالکیت زمین را نداشته اند چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد؟" این سوالی بود که مسئولان در ایران از پاسخ به آن سرباز زدند.

پاراد یس خاطرنشان کرد: قوانین زمین و مسکن در تایلند برخلاف ایران به گونه ای است که دولت با در اختیار گذاشتن زمین های عمومی در ازای تقاضا به منظور سرمایه گذاری و ساخت پروژه از آنها حمایت می کند و تنها در صورتی که بخش خصوصی توانایی خرید زمین را داشته باشد به آن نهاد واگذار می شود.


 
 
 
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.