| کد خبر: 52243 |

◄ اخبار جاده ای ایران در هفته گذشته / از سهم ایمن سازی راه تا شناسایی تمامی کالاهای فاقد بارنامه

تین نیوز | ایمن سازی 850 مدرسه حاشیه جاده ها در سال جاری، شناسایی تمامی کالاهای فاقد بارنامه، سهم ایمن سازی از کل ارزش ساخت راه، نتیجه جلسه کمیسیون عمران با حضور وزیر راه، انعقاد قرارداد مطالعات بیش از 1000 کیلومتر آزادراه اهم اخبار جاده ای کشور در هفته گذشته را تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، با توجه به اینکه هفته جهانی ایمنی راه، یکی از مهمترین رویکردهای اطلاع رسانی در حوزه ایمنی راه ها به شمار می رفت در همین هفته مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه ها از طرح پیشاهنگی ایمنی با همکاری وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

ایمن سازی 850 مدرسه حاشیه جاده ها در سال جاری

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: علاوه بر انجام وظایف خود در قبال ارتقای ایمنی راه ها، تعداد چهار هزار باب مدرسه در حاشیه جاده های سراسر کشور را شناسایی کرده ایم که علاوه بر آموزش نکات ایمنی به دانش آموزان یک هزار مدرسه تعداد 850 باب مدرسه نیز  در سال جاری ایمن سازی خواهند شد.

داوود کشاورزیان افزود: مسئولیت فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، آگاه سازی عمومی و ارتقا سطح فرهنگی جامعه مانند احترام گذاشتن راننده به عابر پیاده و بالعکس که در کشور ایران بسیار کم به چشم می خورد، برعهده آموزش و پرورش و سازمان صدا و سیما است.

انعقاد قرارداد مطالعات بیش از 1000 کیلومتر آزادراه 
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در دولت تدبیر و امید شاهد افتتاح 200 کیلومتر آزادراه، تبادل تفاهم نامه سرمایه گذاری برای 1021 کیلومتر آزادراه و انعقاد قرارداد با مهندسین مشاور برای انجام مطالعات 1011 کیلومتر آزادراه بوده ایم.

علی نورزاد، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در ادامه پروژه هایی که برای انجام مطالعات آنها با مهندسین مشاور قرارداد منعقد و ابلاغ شده است را بر شمرد و گفت: آزادراه همدان-صحنه-کرمانشاه به طول 350 کیلومتر، اصفهان-ایزدخواست به طول 160 کیلومتر، تبریز-مرند-بازرگان به طول250 کیلومتر، شاخه شمالی پردیس-رودهن به طول 13 کیلومتر، منجیل-رودبار به طول 11 کیلومتر، اندیمشک-اهواز به طول 135 کیلومتر و مراغه-هشترود به طول 92 کیلومتر  از جمله این پروژه ها هستند.

 سهم ایمن سازی راه از کل ارزش ساخت آن در ایران
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اظهارات مطرح شده از سوی کارشناسان ایمنی راه مبنی بر ارتقای رویه راه روستایی از خاکی به آسفالته بدون اصلاح هندسی و تغییرات فیزکی در گذشته تصریح کرد: این گفته ها، انکار ناپذیر است اما لزومی بر استفاده از رویه آسفالتی در مرمت راه های روستایی وجود ندارد.

فریبرز واحدی با اشاره به ایمنی در راه های روستایی از لحاظ مهندسی و قانونی اظهار داشت: علیرغم سهم دو تا شش درصدی ایمن سازی و نگهداری از کل ارزش ساخت یک راه بر اساس درآمد کشورها (توسعه یافته شش درصد، کشورهایی با درآمدی نظیر ایران چهار درصد و کشورهایی با درآمدهای پایین تر دو درصد)، این سهم در ایران کمتر از دو درصد است و حتی بعضا به یک درصد نیز  نمی رسد.

آخوندی، مجلس، ماهان، اسکانیا، حادثه تهران - ساری
عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه همه اتفاقاتی که باعث بروز این حادثه" واژگونی اتوبوس حامل مسافران شرکت ماهان" شدند مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در این جلسه گزارشی از سوی کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران ارائه  و قرار شد در خصوص رفع مشکلات فرودگاه ساری و بیمه فوت شدگان این حادثه و سایر موضوعات مطرح شده، اقدامات لازم انجام و وزیر راه و شهرسازی نتیجه نهایی پیگیری ها را به کمیسیون عمران گزارش کند.

محمد فیروزی با اشاره به اقدام شرکت مسافربری ماهان گفت: اقدام این شرکت که به صورت اختیاری، گزینه انتقال مسافران با اتوبوس را مطرح کرد بررسی شد؛ ضمن اینکه اتوبوس انتخاب شده نزدیک به 2 میلیون تومان تخلفات مالی داشته و رانند نیز تازه کار بود.

تمامی کالاهای فاقد بارنامه شناسایی می شوند
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان تهران با بیان اینکه" اجرای طرح آمارگیری مبدا و مقصد جاده ای کشور موجب پوشش 100 درصدی بارنامه در کشور می شود،" گفت: با استفاده از نتایج این طرح، کالاها فاقد بارنامه و مسیرهای عبوری آنها، شناسایی و توسط پلیس از تردد این خودروها جلوگیری خواهد شد.

شهرکی ثانوی با بیان اینکه" طرح آمارگیری مبدا و مقصد جاده ای در تهیه الگوهای سفر بسیار مهم است" بیان داشت: استفاده بهینه از سرمایه گذاری های صورت گرفته در حمل و نقل، ارتقای ایمنی، کاهش سوانح و اقتصادی شدن صنعت حمل و نقل از اهداف دیگر اجرای این طرح به شمار می رود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.