| کد خبر: 33505 |

مسیر ریلی تبریز - تهران به ۶ ساعت می‌رسد

تین نیوز |  معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: خط راه آهن میانه- تبریز که مسیر ریلی تبریز - تهران را از ۱۳ به ۶ ساعت کاهش می‌دهد پیش بینی‌ می‌کنیم سال آینده تمام زیرساخت‌های آن سال آینده به پایان برسد.

 محمد صادق پورمهدی با بیان اینکه تامین و توسعه زیرساخت‌های استان به ویژه در حوزه راه و شهرسازی ریلی، جاده و هوایی در اولویت برنامه‌های عمرانی استان قرار دارد. اظهار کرد: در این ارتباط  از یک سال قبل تکمیل عملیات خط اهن تبریز - میانه و سرعت بخشیدن به این پروژه درسرلوحه کارمدیریت استان قرار گرفت و فرآیند آن با جدیت دنبال شد.
 
وی گفت: مسایل و مشکلات این پروژه به ویژه مشکل اعتبارات آن از سوی شخص استاندار و بنده بارها در سطح ملی و استانی پیگیری شده و در نتیجه این پیگیری و بازدیدهای مستمربه حمدلله وضعیت پروژه ازحالت تقریبا رکود در سال‌های گذشته به تلاش بی‌وقفه در حال حاضر در آمده و پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است .
 
به گفته معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکنون برای ساخت این خط آهن  افزون بر600 میلیارد تومان هزینه شده و در سال‌جاری هم با وجود محدودیت‌های مالی، دولت برای آن بیش از 200 میلیارد تومان تزریق کرد که تاکنون افزون بر 70 درصد آن اختصاص یافته است .
 
پورمهدی افزود: این پروژه نخستین خط آهن کشوری است که همه فرایندهای آن مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی طراحی و اجرا شده و می‌تواند مسافت 160 کیلومتر را درمدت یک ساعت طی کند.
 
معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت و نقش این پروژه در رونق اقتصادی و گردشگری استان  اظهار کرد : از 10 قطعه این طرح تاکنون هفت قطعه آن به پایان رسید و سه قطعه دیگر در دست ساخت است.
 
وی افزود: با توجه به روند فیزیکی و پیشرفت‌های خوب پروژه در یک سال اخیر پیش‌بینی می‌کنیم همه زیرساخت آن تا سال آینده و تا بستان‌آباد به پایان برسد و در حداقل زمانی بتوانیم آن را به بهره‌برداری کامل برسانیم.
 
پورمهدی گفت: طول این خط آهن 200 کیلومتر است و با راه‌اندازی آن به گفته معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی مدت زمان مسافت تبریز – تهران از طریق قطار ریلی از 13 ساعت به شش ساعت کاهش خواهد یافت.
 
وی عملیاتی کردن ساخت آزاد راه تبریز، مرند و بازرگان را از دیگر اقدامات مهم دریک سال گذشته در بخش توسعه زیرساخت‌های استان بیان کرد که به گفته وی با پیگیری‌های شخص آقای استاندار و سایر مدیریت‌های مرتبط محقق شده و وزیر راه و شهرسازی در بودجه سال 94 برای آن 250 میلیارد تومان پیشنهاد ردیف بودجه کرده است .
 
3 هزار پروژه نیمه تمام آذربایجان شرقی 30 هزار میلیارد تومان و 30 سال زمان نیاز است
 
معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی در ادامه از 3 هزار پروژه نیمه تمام و به ارث مانده از دولت قبل در استان خبر داد و گفت: براساس عرف جاری برای تکمیل این پروژه‌ها بیش از 30 هزار میلیارد تومان اعتبار و حداقل 30 سال زمان نیاز است.
 
وی اظهار کرد:  ما براساس سیاست‌های دولت این پروژه‌های اولویت‌بندی و با اتکا به منابع محلی و مردم برنامه تکمیل برخی از آن‌ها از جمله بزرگراه تبریز – اهر، تبریز – سهند و تبریز ، مرند و جلفا و شمار دیگر از طرح‌های عمرانی در حوزه سدسازی، آب، کشاورزی و ورزش را  در دستور کار قرار دادیم و به حمدالله در یک سال گذشته به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌ایم .
 
معاون عمرانی استانداری با اشاره به محدودیت منابع دولت تصریح کرد: ما باید این فرهنگ را در استان نهادینه کنیم که کارهای عمرانی را با مشارکت خود مردم و بخش‌های خصوصی انجام دهیم و از حاکمیت بخواهیم که اختیارات مدیران استانی را افزایش دهند.
 
وی افزود: تجربه یک سال گذشته مدیریت استان نشان داد که حتی با محدودیت‌های مالی دولت ، اما با اتکا به منابع محلی و مردم می توان کارهای بزرگ را انجام داد و استان را اداره کرد.
 
پورمهدی گفت: با همین رویکرد و با همدلی و هماهنگی مدیران اجرایی در یک سال اخیر بیش از گذشته پروژه‌های عمرانی در سطح استان فعال شده و مشکلات زیادی ازجمله مسایل زیست محطیی ،ترافیکی و نیز بسیاری از مشکلات مدیریتی استان حل شده است.
 
معاون عمرانی استانداری خاطر نشان کرد : باوجود برخی تنگناها من آینده کشور و استان را بسیار روشن و امیدوارکننده می ببینم به شرطی که این اختیار را داشته باشیم تا از ظرفیت‌های آن به نحو شایسته در راستای توسعه استان استفاده کنیم.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا تبریزی اصل 0 0

    از معاون استانداری می خواهم به وزارت راه مراجعه کنند و پیشرفت این پروژه را دوباره بپرسند چون از کارشناسان پیمانکار شنیده ام کارهای خاکی و پلها نیمه کاره است و بقیه کارها مثل ریل و ایستگاه هنوز شروع نشده و دو سال دیگر هم تمام نمی شود و چون شیب دارد سرعت از ۱۲۰ بیشتر نمی شود.