| کد خبر: 31625 |

◄ اعتراضی به شورای رقابت نرسیده / توقف تولید مگان در کشور

 تین نیوز | رییس شورای رقابت از عدم واکنش خودرو سازان در برابر اعلام ضوابط پیش فروش این شورا خبر داد و گفت: تا این تاریخ اعتراضی از سوی خودرو سازان نسبت به ضوابط جدید به این شورا نرسیده است.  
 
رضا شیوا در گفتگو با تین نیوز اظهار داشت: شورای رقابت در پی انتقاد مدیر کل دفتر صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از خودروسازان در ارتباط با پیش فروش بدون پشتوانه خودرو از سوی خودروسازان و عدم تحقق وعده ها در موعد سر رسید، بر آن شد تا با اتخاذ تصمیم عاجلی از ادامه این روند جلوگیری نماید.  
 
وی تصریح کرد: به دنبال این انتقادات، شورای رقابت ضوابط جدیدی در زمینه نحوه پیش فروش خودرو از سوی خودروسازان اعلام کرد که بر اساس آن خودروسازقادر نخواهد بود پیش از اطمینان از تامین قطعات، اقدام به پیش فروش خودرو نماید زیرا واردات بر اساس روابط سیاسی دستخوش تغییر شده و تولید کشور  را با چالش مواجه می سازد.

وی همچنین با اشاره به تعهدات عقب افتاده در زمینه تندر 90 و مگان اظهار داشت: توصیه می شود خودروسازان پیش از عقد قرارداد با زیر ساخت قوی نسبت به پیش فروش نکرده و خریداران رابا مشکلاتی از این دست گرفتار نکنند.
 
این اظهارات رییس شورای رقابت و درخواست وی برای عدم پیش فروش مجدد خودروی تندر 90 در حالی است که تولید مگان به دلیل عدم عمل به تعهد طرف خارجی در ایران متوقف شده، اما طبق گفته شیوا، خودرو L90 همچنان به تولید خود در اینده ای نزدیک ادامه می دهد.

شیوا در ادامه با اظهار تاسف از عدم پایبندی برخی خودرو سازان خارجی در انجام تعهدات خود، تاکید کرد: تجربه نشان داده که تنها با انتقال دانش فنی به کشور می توان از تکرار چنین خلف وعده هایی جلوگیری کرد.

رییس شورای رقابت در خصوص کاهش تعداد خودرو پژو 405 در مقایسه با میزان تقاضا در کشور اظهار بی اطلاعی کرد. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.