| کد خبر: 29055 |

۲۵ هزار لیتر نفت کوره در محور سلفچگان - ساوه توقیف شد

تین نیوز | رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از کشف ۲۵ هزار لیتر نفت کوره قاچاق در این استان خبر داد.
 
سرهنگ مهدی قدمی گفت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قم در راستای اجرای دومین مرحله از طرح سراسری مبارزه با قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی حین کنترل تردد خودروهای عبوری از محور سلفچگان - ساوه به یک دستگاه تریلی نفتکش به ظن قاچاق مشکوک و آن را متوقف کردند.
 
وی افزود: در بازرسی از داخل مخازن نفتکش مشخص شد خودرو حامل فرآورده نفت کوره به میزان تقریبی ۲۵ هزار لیتر است و راننده هیچ‌گونه حواله و بارنامه‌ای به همراه نداشته است.
 
قدمی گفت: با انتقال خودرو نفتکش به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.
 
کشف ۸۵ دستگاه ماشین شارژی قاچاق در قم
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از کشف تعداد ۸۵ دستگاه ماشین شارژی قاچاق در این استان خبر داد.
 
سرهنگ قدمی اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان با اجرای طرح ایست و بازرسی و کنترل محورهای مواصلاتی استان در محور قم - کاشان به یک دستگاه کامیونت مشکوک و آن را متوقف کردند.
 
وی ادامه داد: سپس از راننده در خصوص کالاهای بارگیری شده سئوال شد که وی اظهار کرد حامل بار اسباب بازی است که قصد داشته آنها را به یکی از استان‌های مرکزی کشور بارگیری کند.
 
رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: ماموران در بازرسی بعمل آمده متوجه شدند راننده هیچ گونه اسناد و مدارک مثبته گمرکی را به همراه نداشته است.
 
سرهنگ قدمی اضافه کرد: ماموران در بازرسی از خودرو مذکور تعداد ۸۵ دستگاه ماشین شارژی قاچاق تولید کشور چین را کشف که ‌در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.
 
گفتنی است، ارزش تقریبی کالای مذکور ۴۲۵ میلیون ریال برآورد شده است.
 
هشدار به انتشاردهندگان مطالب مجرمانه در شبکه‌های اجتماعی
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم با هشدار به کاربران اینترنت، تأکید کرد: انتشار مطالب مجرمانه در شبکه‌های اجتماعی از مصادیق جرم محسوب شده و با خاطیان بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد شد.
 
حسن محمدرضایی در تشریح خبر فوق افزود: انتشار و به اشتراک گذاشتن مطالب مجرمانه در شبکه‌های اجتماعی مطابق قانون جرائم رایانه‌ای جرم است و کاربران این شبکه‌ها باید مراقب عملکرد خود در اینگونه فضا‌ها باشند.
 
وی افزود: با توجه به اینکه این فضا محدودیت زمانی ندارد کاربران حتی نسبت به مطالبی که در گذشته منتشر کرده‌اند نیز مسئول بوده و در صورت هرگونه تخلف باید پاسخگو باشند.
 
سرهنگ محمدرضایی در ادامه به یکی از پرونده‌های مرتبط با شبکه‌های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: با اینکه متهم ۲ سال قبل این مطالب مجرمانه را در در فضای یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود اما دستگیر و مطابق قانون مجرم است.
 
رئیس پلیس فتا استان قم در خاتمه توصیه کرد: کاربران قبل از انتشار و به اشتراک گذاشتن مطالب در فضای شبکه‌های اجتماعی دقت کنند تا مطالب ارسالی آنها حاوی اخبار کذب، توهین آمیز و مجرمانه نباشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.